• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Billån med medlåntagre dubbla UC

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Tänkte köpa en bil för 50k då min egen bil har gått sönder och skulle kosta på tok för mkt att reparera.
Har hittat en bil hos en bilfirma där jag kan finansiera bilen via Money Go räntefritt via bilfirman.
Problemet är att jag själv har 24% i UC betyg men har inga skulder till kronofogden eller anmärkningar.
Jag har drygt 280k som är synligt hos UC där 2 maxade kreditkort tynger mitt betyg har en årsinkomst på 260k och 11 UC ff där 9st försvinner i juli månad 2 av dessa 11 ff är från wasa kredit på 395k samt ett till nordea på 395k båda kom samma dag. Jag fick dom eftersom jag skulle stå som medsökanden till min syster som skulle köpa en bil då men det gick ej igenom eftersom vi hade får dålig inkomst. Hursomhelst så har min syster idag fast jobb och tjänar runt 45k brutto och hon vill nu hjälpa mig att stå som medsökande till den här bilen för 50k som jag tänkt köpa. Tror ni att jag går igenom en kreditprövning själv utan hennes hjälp eller ska man söka direkt tillsammans med henne som medlåntagre? Om vi säger att jag söker själv och dom tar en UC och jag ej går igenom själv och gör en ny ansökan direkt efter hos bilfirman med henne som medlåntagre kommer det tas 2st UC på mig och 1 på henne? Vad hade ni gjort i min situation?
Tacksam för hjälp
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Det är väl ett vanligt blancolån dom erbjuder vilket är lite högre krav än ett billån. Flera billånsaktörer vill inte låna ut så lite som till en bil för 50, kredit på 40.
Du kan i praktiken söka på lendo lika gärna. Kolla upp vad det räntefria har för effektiv ränta, det är säkert lite uppläggningsavgift och aviavgifter som i praktiken innebär några %ränta
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Vet faktiskt inte vad det är för lån dom erbjuder om det är blanco eller vanligt billån vet bara att den bilfirman samarbetar med Money Go. Står på bilfiramns hemsida att dom erbjuder räntefritt lån upp till 150k. Så du tycker att jag borde söka på Lendo istället på på 50k? Vad är chansen att jag får igenom min ansökan med mina nuvarande förutsättningar plus en medlåntagare? Utgår långivaren från medlåntagarens förutsättningar om mina förutsättningar är helt chanslösa?
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Vet faktiskt inte vad det är för lån dom erbjuder om det är blanco eller vanligt billån vet bara att den bilfirman samarbetar med Money Go. Står på bilfiramns hemsida att dom erbjuder räntefritt lån upp till 150k. Så du tycker att jag borde söka på Lendo istället på på 50k? Vad är chansen att jag får igenom min ansökan med mina nuvarande förutsättningar plus en medlåntagare? Utgår långivaren från medlåntagarens förutsättningar om mina förutsättningar är helt chanslösa?
Anledningen till att folk rekommenderar en förmedlare är pga oddsen är högre att få ett lån beviljat än att bränna en ff hos 1 aktör.
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Precis kommer göra det istället för att bränna en UC i onödan men tänker när bilfirman säger att dom erbjuder räntefritt billån upp till 150k vad innebär det rent praktiskt hur är det räntefritt? Tänker om jag ska ta ett lån hos Lendo så kommer jag ju givetvis få betala ränta på dom 50k säg att jag tar det på 2år. Men om jag istället går via bilfirman och får ett lån via dom räntefritt i 2år sparar jag ju pengar som jag skulle lagt på räntan eller tänker jag helt fel?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Precis kommer göra det istället för att bränna en UC i onödan men tänker när bilfirman säger att dom erbjuder räntefritt billån upp till 150k vad innebär det rent praktiskt hur är det räntefritt? Tänker om jag ska ta ett lån hos Lendo så kommer jag ju givetvis få betala ränta på dom 50k säg att jag tar det på 2år. Men om jag istället går via bilfirman och får ett lån via dom räntefritt i 2år sparar jag ju pengar som jag skulle lagt på räntan eller tänker jag helt fel?

Det är ingen ränta men ofta höga avgifter i stället..
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Precis kommer göra det istället för att bränna en UC i onödan men tänker när bilfirman säger att dom erbjuder räntefritt billån upp till 150k vad innebär det rent praktiskt hur är det räntefritt? Tänker om jag ska ta ett lån hos Lendo så kommer jag ju givetvis få betala ränta på dom 50k säg att jag tar det på 2år. Men om jag istället går via bilfirman och får ett lån via dom räntefritt i 2år sparar jag ju pengar som jag skulle lagt på räntan eller tänker jag helt fel?
Du kommer säkerligen ha högre avgifter för avi och autogiro osv. Dom ska ju dra in pengarna på något vis. Finns inget som är gratis.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp