• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Bisnode/ creditsafe

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Undrar varför bolagen man har skulder till som redan ligger hos kronofogden fortsätter att ta upplysningar.
Hänt flera gånger nu att dom tar upplysning fast skulden är fastställd hos kronofogden o väntar utmätning.
Märkligt vad är det dom vill kolla? Och så är det ny förfrågan
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Dom vill nog bara veta hur många som skickat för verkställighet för att göra en bedömning om dom ska göra samma.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Dom vill nog bara veta hur många som skickat för verkställighet för att göra en bedömning om dom ska göra samma.
Okej så ju fler anmärkningar dom ser skuldsaldo så överväger dom att göra samma sak.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Jag antar att en del ser det som att om man verkar ha en hygglig ekonomi frånsett anmärkningarna så kan de lika gärna vänta med att begära verkställighet och låta räntan ticka. Ser det sämre ut och man har massor med ärenden som håller på att håvas in så kanske de tycker att det är lika bra att vara med och få en liten del av den kaka som kan mätas ut.

Jag har haft skulder som har legat helt obetalda i flera år innan de har lämnats över för utmätning. Vilket förstås jag är den stora förloraren på då jag har fått betala räntor och avgifter som har varit många gånger större än de ursprungliga skulderna. Men just då när man slipper betala så känns det ok...
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag antar att en del ser det som att om man verkar ha en hygglig ekonomi frånsett anmärkningarna så kan de lika gärna vänta med att begära verkställighet och låta räntan ticka. Ser det sämre ut och man har massor med ärenden som håller på att håvas in så kanske de tycker att det är lika bra att vara med och få en liten del av den kaka som kan mätas ut.

Jag har haft skulder som har legat helt obetalda i flera år innan de har lämnats över för utmätning. Vilket förstås jag är den stora förloraren på då jag har fått betala räntor och avgifter som har varit många gånger större än de ursprungliga skulderna. Men just då när man slipper betala så känns det ok...
Har fem ärenden nu men har nog totalt 20 lån/skulder totalt.
Men det kan nog vara så som du skriver.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Jag antar att en del ser det som att om man verkar ha en hygglig ekonomi frånsett anmärkningarna så kan de lika gärna vänta med att begära verkställighet och låta räntan ticka. Ser det sämre ut och man har massor med ärenden som håller på att håvas in så kanske de tycker att det är lika bra att vara med och få en liten del av den kaka som kan mätas ut.

Jag har haft skulder som har legat helt obetalda i flera år innan de har lämnats över för utmätning. Vilket förstås jag är den stora förloraren på då jag har fått betala räntor och avgifter som har varit många gånger större än de ursprungliga skulderna. Men just då när man slipper betala så känns det ok...

Kan vara så att man väntar in till det inte finns så många mål inne, om det är mängder med småmål äts allt upp av grundavgiften
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Kan vara så att man väntar in till det inte finns så många mål inne, om det är mängder med småmål äts allt upp av grundavgiften
Undrar hur det blir sökt nytt jobb som
Chef på ett boende. En helt annan arbetsgivare än idag.
Undrar om dom tar upplysning.
Är lite orolig för det o vore synd om jobbet för mig faller på detta:(
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Undrar hur det blir sökt nytt jobb som
Chef på ett boende. En helt annan arbetsgivare än idag.
Undrar om dom tar upplysning.
Är lite orolig för det o vore synd om jobbet för mig faller på detta:(
dom flesta normala jobb gör väl ändå inte det.
edit: och dessutom så gör dom endast det efter att du har skrivit på ett medgivande som ger dom tillåtelse att göra det
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
dom flesta normala jobb gör väl ändå inte det.
edit: och dessutom så gör dom endast det efter att du har skrivit på ett medgivande som ger dom tillåtelse att göra det
Ja precis och det är de jag menar om jobbet faller på det.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Undrar hur det blir sökt nytt jobb som
Chef på ett boende. En helt annan arbetsgivare än idag.
Undrar om dom tar upplysning.
Är lite orolig för det o vore synd om jobbet för mig faller på detta:(

Det är inte helt ovanligt att man vill kolla upp tänkbara anställdas ekonomi.
En tidigare arbetagivare började med det något år efter jag började efter att någon lyckades blåsa arbetsgivare på någon miljon.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp