Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Bisnode - Förfrågningar

Diskussion i 'Kreditupplysningar' startad av DenSkuldsatteMannen, 25 september 2018.

1. DenSkuldsatteMannen

DenSkuldsatteMannen Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Trofépoäng:
    51
    Hej!

Jag har några frågor till er:

Hur många förfrågningar kan man ha på bisnode och fortfarande vara kreditvärdig? jag har i skrivande stund runt 30 st senaste året! Men verkar som de flesta låneföretag skiter i det.

Vad är era erfarenheter, vilka bolag är hårdare på antalet ff och vilka skiter i det så länge man är kreditvärdig?

Och en fråga till, om man söker ett lån och lånet blir makulerat från långivaren och det ändå skulle visas på bisnode kan man be dem ta bort den ff då ?

2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 881
    Trofépoäng:
    967
    För mig är det tvärtom.

Jag har (numer) hyfsad UC, bra inkomst, fast arbete och ca 40% belåning.
    Har 1 anmärkning kvar som går ut om några veckor och knappt underskott.

Trots detta blir jag tvärnekad där Bisnode tas. Primal Capital och Slantar ger mig exempelvis kalla handen i princip direkt när jag gör en ansökning just på grunda v förfrågningar.
    Så mina erfarenheter är att Slantar och Primal Capital åtminstone direkt nekar vid för många Bisnode förfrågningar.

Lasseman gillar detta.
  3. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 881
    Trofépoäng:
    967
    Bump på denna. Lyfter frågan igen - Ni som tagit SMS-lån eller andra lån igenom Bisnode - Vid hur många förfrågningar upplever ni att det tar stopp för er?

Dela sidan