Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Bisnode kreditscore?

Diskussion i 'Kreditupplysningar' startad av hilde, 2 januari 2018.

Tags: Add Tags
  1. hilde

hilde Gäst

Hej, har hört att Bisnode har egen skala för kreditscore, riskprocent. Stämmer det? kan man se vad man har någon stanns? Hänger det ihop med UCriskprognos? Vad bestmmer vilken score man har där?

2. Kim72

Kim72 Gäst

Jag arbetar som Fastighetsförvaltare, i huvudsak med kommersiella fastigheter och tar ofta Bisnode upplysning på både företag samt privat personer och ja, det stämmer att Bisnode använder en skala 1-10 i sin bedömning av både företag och privat personer. Där 1 är inte kreditvärdig och 10 högsta kreditvärdighet.

3. hilde

hilde Gäst

ok, men hänger uc och Bisnode ihop på något sätt? Alltså tar de hänsyn till varandras betyg eller är de helt fristående från varandra? Vad innebär 1 och 10 på deras skala? Har goglat men hittar inget.

4. Kim72

Kim72 Gäst

Jag tror faktiskt att UC och Bisnode är helt fristående gentemot varandra. Det är ju bara UC som har tillgång till Svenskarnas skulder (de som registreras hos dom, vill säga). Det har ju inte Bisnode, så "kreditbetyget" hos dessa är nog helt oberoende av varandra.

5. IHope

IHope V.I.P

Mottagna gillanden:
    88
    Trofépoäng:
    226
    Man måste köpa tjänst min upplysning för att kunna se vad man har för betyg på bisnode. Inget med UC tror jag.
    https://www.minupplysning.se

6. H2h2

H2h2 Gäst