Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bisnode och förstår inte riktigt kreditbetygen.

Kan det vara så att den upplysning som står som Kredit mot säkerhet har du fått för att du har ett betalningsföreläggande kan bli en Betalningsanmärkning för dig som juridisk person:
När kan du få en betalningsanmärkning på grund av uppgifter hos Kronofogden?
Exempelvis

• när ett utslag meddelas
  • ansökan om betalningsföreläggande mot juridiska personer (bolag)
  • uppgifter om obetalda skatter, underhåll, TV-avgifter m.m. (allmänna mål)
  • utmätning
  • beslut om skuldsanering
Vissa skulder beslutas av myndigheter (exempelvis Skatteverket beslutar om skatter och Försäkringskassan om underhållsstöd). Myndigheterna kan begära verkställighet direkt hos oss och behöver inte först ansöka om betalningsföreläggande eller vända sig till domstol.

Jag är inte juridisk person då jag har Enskild firma. Ingen av de fem punkterna stämmer heller och dessutom kom föreläggandet efter att den första upplysningen tagits (där det står Kredit mot säkerhet). Så just nu är jag kreditvärdig (trots föreläggande) enligt den senaste upplysningen.

Det kan vara så. Men ingen av de punkterna som redogör för när kredit ska ges mot säkerhet stämmer på mig så jag antar att det finns annat de tittar på, kanske ekonomin i företaget som är svag just nu! Men jag kanske kontaktar Bisnode och frågar. Tack för din engagemang ca5tio :)

Ok kanske bäst att ringa eller mejla Bisnode efter helgen.:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp