• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Blancolån över taxerad inkomst

Birgitta76

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Augusti 2018
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Hej!

Jag har skickat en kopia på min UC till Balanzia och frågat hur mina förutsättningar för samlingslån kan se ut hos dem. De har svarat att de accepterar tyvärr inte blancolån över taxerad inkomst, dvs de kan inte erbjuda mig lån hos dem. Nu blir jag mycket mindre förhoppningsfull.. Ser det verkligen så hopplöst ut? Har jag någon chans överhuvudtaget hos någon bank? Min faktiska inkomst är högre, då jag får barnbidrag, underhåll och bostadsbidrag så jag har utrymme att betala ca 4000 kr i mån för lån. Tacksam för era svar!

Deklarerad inkomst 240 000 kr
Blancolån 335 000 kr
Underskott 32 000 kr
UC 0,8 %
Inga bet anmärkningar, inga skulder hos KF
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hanna Ljung

Kunnig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
13 September 2018
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Det har jag ocksp fått svar på av balanzia.
Dom beviljar inte om msn har högre blanco än inkomst.
Jag kan rekommendera collectorbank och remember då de inte hade samma syn gällande blanco över inkomst.
Bara man har betalningsförmåga. Din riskprognos är god 0,8.
Har du några förfrågningar på din UC?
Vilket belopp är du ute efter?

Banknorwegian är ocksp bra gällande samling av lån.
 

Birgitta76

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Augusti 2018
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Det har jag ocksp fått svar på av balanzia.
Dom beviljar inte om msn har högre blanco än inkomst.
Jag kan rekommendera collectorbank och remember då de inte hade samma syn gällande blanco över inkomst.
Bara man har betalningsförmåga. Din riskprognos är god 0,8.
Har du några förfrågningar på din UC?
Vilket belopp är du ute efter?

Banknorwegian är ocksp bra gällande samling av lån.

Tackar för ditt svar! Jag har 3 ff och det sista försvinner i december. Jag har tänkt att ansöka om samlingslån på ca 190 000 kr, vågar inte ansöka om större belopp. Bank Norwegian och Remember har jag också tänkt på, men jag tror inte att mina chanser är goda då dem lånar ut till de som har bättre årsinkomst?
 

Hanna Ljung

Kunnig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
13 September 2018
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Tackar för ditt svar! Jag har 3 ff och det sista försvinner i december. Jag har tänkt att ansöka om samlingslån på ca 190 000 kr, vågar inte ansöka om större belopp. Bank Norwegian och Remember har jag också tänkt på, men jag tror inte att mina chanser är goda då dem lånar ut till de som har bättre årsinkomst?
Svårt att säga exakt vad dom kommer erbjuda, men annars testa en lendo förfrågan, fler erbjudanden. Tror inte du ska ha några problem med tanke på din uc risk samt att du vill samla. :)
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Du kanske få ta det bit för bit. Sök ett mindre belopp och lös den/de du har med högst ränta, sen vänta ett tag och gör om det.
 

Birgitta76

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Augusti 2018
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Svårt att säga exakt vad dom kommer erbjuda, men annars testa en lendo förfrågan, fler erbjudanden. Tror inte du ska ha några problem med tanke på din uc risk samt att du vill samla. :)[/QUOTE
Jag tänkte faktiskt på Advisa, de har ju fler banker? Lendo har jag också använt 2 gånger och varit nöjd.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Om man ser till deklarerad årsinkomst, så har du en månadsinkomst på 20tkr brutto, i runda slängor 15tkr netto och ser man till övriga levnadskostnader såsom boende, etc, så kan Du ju inte ha så himla mycket att ”röra Dig” med, så jag kan nog förstå tänket hos Balanzia...dessvärre !
 

Birgitta76

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Augusti 2018
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Om man ser till deklarerad årsinkomst, så har du en månadsinkomst på 20tkr brutto, i runda slängor 15tkr netto och ser man till övriga levnadskostnader såsom boende, etc, så kan Du ju inte ha så himla mycket att ”röra Dig” med, så jag kan nog förstå tänket hos Balanzia...dessvärre !
Min faktiska månadsinkomst är 26000 kr netto, 16600 kr lön plus bostadsbidrag, underhåll och barnbidrag. Så jag har utrymme att betala ca 4000 kr i mån i bankkostnader. Men tyvärr är det endast taxerad inkomst de tar med i beräkning
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Min faktiska månadsinkomst är 26000 kr netto, 16600 kr lön plus bostadsbidrag, underhåll och barnbidrag. Så jag har utrymme att betala ca 4000 kr i mån i bankkostnader. Men tyvärr är det endast taxerad inkomst de tar med i beräkning

Ok...bra, men de e ju sant som Du säger, bidragsdelen räknas inte in i Din totala inkomst :( och kanske bör så heller ej göra, för de finns ju en anledning att Du får både underhåll & barnbidrag...dvs. Du har barn oxå att försörja som belastar Din ekonomi...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp