Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Blev NEKAD av Smspengar.nu trots hög kreditvärdighet

Diskussion i 'Smslån' startad av JesseTopp, 5 juli 2018.

1. JesseTopp

JesseTopp Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    12
    Hej,

Vill bara lyfta ett varningens finger för Smspengar.nu, (eller GF Money Consumer Finance som de nu kallar sig), och deras genomruttna marknadsföring.

Efter att ha fått en handfull mail och sms från dem, ansökte jag i fredags om deras nya ”anonyma” kontokredit och fick beviljat 30.000 kr. Har haft ett eller två skötsamma lån hos dem tidigare för ett antal år sedan, och fick även ett ”exempel” på kreditavtal skickat till mig, så jag räknade med såklart med att allt var klart...

På måndag eftermiddag fick jag ett sms och mail om att ansökan var NEKAD (ja, med stora bokstäver). Utan någon specifik anledning dessutom såklart.

Det ska tilläggas att företaget använder sig av kreditupplysningsföretaget Creditsafe där min kreditvärdighet bedöms som ”mycket hög”, vilket också var förvånande.

Bara några timmar efter avslaget fick jag ett nytt mail från ”Kristoffer” om deras fantastiska nya kontokredit... fy fan, vad trött jag blev. Jag bara gissar att detta är ett sätt att locka till sig nya kunder att ansöka (och få en e-postadress registrerad på dig).

Några pengar verkar de i allafall inte ha att låna ut.

//J

2. Norreborre

Norreborre V.I.P

Mottagna gillanden:
    27
    Trofépoäng:
    112
    Dom är riktigt sjuka. Har varit kund hos dom några gånger. Sen efter jag betalt tillbaka 2 lån i rad i förtid blev det omöjligt att få lån. Först fick jag att jag hade skulder hos kronofogden och nekad pga det. Har aldrigt haft något där men blev orolig så ringde och han på kronofogden tyckte jag skulle anmäla dom. Smspengar sa att dom råkat ta fel anledning till nekandet. Nu väntar jag två månader och söker igen. Nekad igen på grund av misstänkt spelberonde pga 2-3 transaktioner till Svenskaspel på en mindre summa under en månadstid. Helt jävla sjuka. Så nu är det omöjligt för mig att få lån där så dom har spärrat mitt personnummer och när man ifrågasätter är dom väldigt dryga och ger inga bra svar. Oseriöst företag.

3. gran

gran V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    76
    Trofépoäng:
    232
    Har du betalningsföreläggande hos kronofogden

4. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    136
    Trofépoäng:
    316
    Fick du skicka in bankkontoutdrag, var det så de såg dina transaktioner?

5. 655321

655321 V.I.P

Mottagna gillanden:
    23
    Trofépoäng:
    101
    Fast egentligen om alla lånegivare agerade såhär så hade vi aldrig kostat på oss de skulder vi har. Så kanske de egentligen är de enda "seriösa" i branschen

Kash och IHope gillar detta.
  6. Norreborre

Norreborre V.I.P

Mottagna gillanden:
    27
    Trofépoäng:
    112
    Nej dem använder Instantor som ser alla transaktioner automatiskt.

Kash gillar detta.
  7. JesseTopp

JesseTopp Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    12
    Fy, verkligen obehagligt att de går in och kollar enskilda transaktioner på det sättet. Trodde faktiskt Instantor bara var till för verifiera att bankkontot verkligen var ditt.... men som sagt, inte förvånar det mig att Smspengar.nu beter sig på det sättet. Tummen ner!

Dela sidan