• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bluestep lån på lgh

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Hej. Någon som tagit bolån på sin lgh på bluestep och som kan berätta hur det går till. Jag har haft mäklare hemma med bra värdering. De har även fått kompletteringen på lönen och skulder att lösa. Nu har jag inte hört något på ett tag. Borde de inte hört av sig om det blev nekat? Någon som har erfarenhet från dem? Tänker ringa men vill höra om någon vet här?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Fick avslag fast allt såg kanon ut. Går ej ansöka om upplåning för att betala av fler skulder. Gör man bara en gång? Står ingenstans!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Det ligger nog lite i utlånares intresse att hålla en del av bedömningskriterierna för sig själv.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Det ligger nog lite i utlånares intresse att hålla en del av bedömningskriterierna för sig själv.
Jo det förstår man men borde kunnat nämnt det i början och inte när allt skulle skrivas på.. kunde jag sluppit betala mäklare och våndan och oron att vänta
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Jo det förstår man men borde kunnat nämnt det i början och inte när allt skulle skrivas på.. kunde jag sluppit betala mäklare och våndan och oron att vänta

Kan förstå och när det gäller mäklaren håller jag med.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Jo det förstår man men borde kunnat nämnt det i början och inte när allt skulle skrivas på.. kunde jag sluppit betala mäklare och våndan och oron att vänta
Fick du betala mäklaren själv? Det brukar Bluestep göra.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Du får alltid betala själv. Om lånet går igenom så dras det på lånbeloppet( mindre ut) nu kommer det ett inbetalningskort
Nej, det vet jag med säkerhet. Bluestep har avtal med en specifik mäklarkedja som utför värderingarna. De fakturerar Bluestep 2500 kr (inkl moms) per värdering. Menar du att det är Bluestep som tar betalt för värderingen?
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Nej, det vet jag med säkerhet. Bluestep har avtal med en specifik mäklarkedja som utför värderingarna. De fakturerar Bluestep 2500 kr (inkl moms) per värdering. Menar du att det är Bluestep som tar betalt för värderingen?
Ja och enligt vad de sa så skulle det kosta 1995 kr. De bestämmer mäklare och du själv sköter all kontakt. Sedan skickar mäklaren in värderingen. Du får inte veta först vad den hamnar på utan det får du höra av Bluestep
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 643
Mottagna reaktioner
1 677
Poäng
1 177
Vi fick också betala mäklaren när vi anlitade Bluestep, precis som Skogsmulle säger.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp