Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Bluestep privatlån?

Diskussion i 'Större lån' startad av Elsa, 8 juli 2018.

Tags: Add Tags
  1. Elsa

Elsa Gäst

blivit erbjuden ett lån på 233.000 kr via freedom finance ränta 8.40% . Jag ska lösa dyrare lån och om något år testa min egen bank. Men läser här att dom ofta nekar senare? Kräver in kontoutdrag osv? Det står att inga kompletteringar behövs men? Någon med erfarenhet?

2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 542
    Trofépoäng:
    937
    Stod inte att kompletteringar behövdes för mig heller men sen när jag hade klickat på länken med skuldebrev ville dom ha 1 eller två lönespecifikationer och sedermera också kontoutdrag senaste tre månaderna.
    Därefter nekade dom mig dessvärre.

Du kanske har bättre ekonomi dock och då är det större sannolikhet att dom inte krånglar.

3. Elsa

Elsa Gäst

Jo har inga anmärkningar och 5 ff på UC samt över 300.000 årsinkomst. Men vad ska dom med kontoutdrag till? Åhh nu vet jag inte om jag vågar välja dom

4. Terry_

Mottagna gillanden:
    1 542
    Trofépoäng:
    937
    I mitt fall så var det på grund av att "Dom vill lära känna sin kund" dom menar på att det var bland annat deras skyldighet utifrån "penningstvättslagen" och då jag dels hade 2-3 SMS-lån som dom såg betalade ut, dels eftersom jag hade 2-3 större transaktioner (varav 1 utomlands) och dels eftersom det stod en spelsida så var det nog självklart att dom skulle neka mig...

Har du ingenting du betalar till inkasso, inga gambling/spelsiter som du varit inne på och avslutningsvis inga smslån utbetalade så har du nog inget att vara orolig för, i annat fall så hade inte jag valt dom.

5. Elsa

Elsa Gäst

hmm jag kollade genom mitt utdrag och känns ju inte så kul att dom ska titta på det. Aldrig varit med om att en bank begär in något sådant

6. Terry_

Mottagna gillanden:
    1 542
    Trofépoäng:
    937
    Förekommer något av det jag skrev?

7. Elsa

Elsa Gäst

Nej iofs inte men iaf

8. TomTom

TomTom V.I.P

Mottagna gillanden:
    74
    Trofépoäng:
    197
    Terry, gömmer du pengar utomlands eller var transaktionen till spelbolag?

9. Terry_

Mottagna gillanden:
    1 542
    Trofépoäng:
    937
    När jag spelade så använde jag Trustly som betalmetod vilket således gjorde att det bara står överföring 50.000 massa konstiga siffror och typ Malta eller Gibraltar.

10. Ove

Ove Gäst

Off topic men 50.000 på en insättning!?
    Jag mår dåligt av insättning på 1500..

Lasseman gillar detta.

Dela sidan