• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån för utländska medborgare för fritidshus i Sverige

lindi

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
22 Februari 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!
Jag och min fru kommer att köpa ett fritidshus nära Varberg nästa år. Vi är bosatt i Tyskland, har ingen personnummer i Sverige och bara inkomst i Tyskland.

Kan ni rekommendera en bank som erbjuder bolån till utländska som oss?

Vi kan göra en kapitalinsats

Tack på förhand!
Andreas ^^
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Just personnummer och bostadsadress i Sverige är väl två grundläggande krav för alla lån?
 

lindi

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
22 Februari 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Just personnummer och bostadsadress i Sverige är väl två grundläggande krav för alla lån?
Några banker kräver en personnummer, för att finansieringsprocessen är mycket standardiserat och det är enklare för de. Andra bara kräver en inkomst i Sverige.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Ganska säker att jag sett bolån på samordningsnummer hos bluestep
 

lindi

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
22 Februari 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Tack! Det försökte jag, men det bara funkar för hus i Tyskland. Jag har ännu inte hittat en tysk bank som accepterar ett hus i Sverige som säkerhet för ett bolån.

Kanske finns det en svensk/tysk bank som har branscherna i båda länder? Vi hade det med SEB, men de har inte längre något för privatkunder i Tyskland.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 607
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
656
Poäng
607
Jag har ingen erfarenhet av banken, men Santander har ju kontor både i Sverige och i Tyskland.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Är ni tyska medborgare kan ni ju få samordningsnummer (light variant av personnummer) för de som inte är bosatta i Sverige. Och med det skulle jag isf rekommendera att kontakta en svensk bank.
 

lindi

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
22 Februari 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Är ni tyska medborgare kan ni ju få samordningsnummer (light variant av personnummer) för de som inte är bosatta i Sverige. Och med det skulle jag isf rekommendera att kontakta en svensk bank.
Det låter som en bra idé. Tack! Kanske hjälper det lite… Jag ska kolla nu hur jag kan få ett sådant nummer.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp