1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Bolån inkl viss del blanco Ensamstående , omöjligt?

Diskussion i 'Bolån' startad av Bolån ensamstående, 29 april 2018.

Tags: Ändra
  1. Hej , det är så att jag är ensamstående (man) utan barn och med en inkomst på 25000 sek före skatteavdrag. enlight sbab får ja låna 1,1 miljon kronor med kontantinsats på 250 000, problemet är att med inte så hög lån att lyckas spara ihop 250000 kr kommer ta alldeles för lång tid, fyllde i hos sbab bolånekalkyl 200000 i blanco som ja inte har i idag men för att jämföra då fick ja bara låna 700000 nånting och bostaden ja vill köpa brukar ligga på 1,2 1,3 miljoner, tänkte fråga om det är så om man exempelvis ber sin far att stå på ett blanco på 200000 sen undra ja hur länge det tar innan man kan få ett eget blanco efter ett bostadsköp då jag tror det är lättare att få blanco efter ett bolån svara om ja har rätt eller inte men borde ju kunna lösa eget blanco o lösa in fars blanco som e till mig efter 1 -2 år max ?

2. så hög lån ska de stå misstag av mig :)

3. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 350
    Trofépoäng:
    1 027
    Det beror på hur din inkomst utvecklar sig, men omöjligt är det inte. Annars får lånet ligga kvar hos pappan.

4. degish

degish Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Trofépoäng:
    36
    Låter inte som en jättebra idé med ett bolån på 1 miljon och blanco på 200000 med en nettolön på dryga 17000. Det blir nog nudlar och morötter i ett tag för dig om du inte skaffar dig ett extrajobb. Tänk på att du ska leva livet också.
    Lycka till!

Last edited: 12 november 2018 kl 23:41
  5. Gästen

Gästen Gäst

Jag hade "nästan" samma förutsättningar. Ensamstående UTAN barn med en lön på 26900, dock hade jag obetydligt med blanco, endast runt 20.000. Jag fick ett erbjudande om lån på 900.000.

Dela sidan