• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån med hjälp av annan person

D.Karlsson

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
9 November 2020
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej, min mormor äger i dagsläget ett hus med relativt hög värdering utan belåning. Samtidigt är jag intresserad av att köpa lägenhet, men har inte riktigt kapital till en så stor kontantinsats som jag skulle vilja. Eftersom min mormor är till åren kommen blir hon knappas beviljad ett lån av en bank för att sedan ge till mig som gåva. Jag är i dagsläget fast anställd och har en mycket god kreditvärdighet för övrigt.

Kan jag med min mormors tillåtelse låna till en lägenhet med hjälp av hennes hus värdering? Alternativt, skulle jag och hon kunna stå på ett lån tillsammans med hennes hus som kontantinsats? Min mormor hjälper mig mer än gärna, men hur genomförs detta smidigast?

Tanken är självklart att det är jag som skall bo i lägenheten och därför stå för amortering, ränta och övriga kostnader.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp