• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån plus blancolån

Entreprenören

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
28 Februari 2022
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
30
Poäng
147
Så som det ser ut nu är sannolikheten skrämmande hög för att jag inte har pengarna insatta tills onsdag, då LoanStep ska ha tillbaka sina pengar. Då SEB tar ytterligare några dagar (minst en dag) om man vill ha pengarna insatta i en annan bank än SEB. Så surt. Trodde verkligen inte SEB skulle vara så slöa, de sa hela tiden något annat - verkar som de jobbar på riktigt mån-tis och bara chillar ons-fre...
Något riktigt grymt hände nyss. Eller halv 12. Precis innan midnatt, ja. Fick meddelande om att pengarna betalas ut idag (antar de menar imorgon). :) Sååå bra! Hoppas jag hinner betala Loanstep, pengarna från SEB borde jag ha senast tisdag eller onsdag. Då hinner jag betala till dem och behöver pengarna för att hålla mig och företaget levande i starten.

Så jävla bra, detta förtjänar jag! ^^ Efter denna startperioden klarar jag kommande månader, oförutsedda utgifter kom ivägen...

Sen får vi se hur bra företaget går. Jag kommer lätt klara av att gå breakeven men det behövs mycket mer än det. Jag kan lätt trippla kassan och mer med dagens personalkostnader.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Entreprenören

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
28 Februari 2022
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
30
Poäng
147
Sååå glad! Pengarna kom in inatt. Underbart! :):faceheart: Betalat alla fakturor som behövdes (ett par tusen) och gjort en återbetalning till Loanstep som bearbetas - ska ge de grymt bra recension för i mitt fall var de klockrena.
 

Entreprenören

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
28 Februari 2022
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
30
Poäng
147
Fick fakturan på 100 tusen från mäklaren (hade en månad på mig att betala). Skönt att den är betald nu. :D

Företaget går bättre och bättre. Nu kommer dock jul/massa röda dagar/fattigmånaderna.... något avgörande och positivt är att nu är all inredning, maskiner, utrustning m.m. på plats. Det kommer knappt behövas något nytt på länge, det enda som behövs är insatsvaror som jag sen tar bra betalt för. Tyvärr höjs hyran snart med 11%. Finns mycket negativt just nu som t.ex. https://www.dn.se/ekonomi/historiska-konkursnivaer-i-krogbranschen/ visar men jag har en bra position. Det behövs bara mer tid att samla pengar till insats/betala av lånet. Ingen bank verkar ju bevilja mig 1,7 miljoner i bolån med ett blancolån på 200 tusen, annars hade det varit lugnt. Ska se hur jag löser det, förhoppningsvis genom försöka fixa fram ett senare tillträdesdatum (ekonomisk kris har ju påverkat mig i form av mindre sparandemöjligheter, föreningen och avgifterna, intäkterna i företaget o.s.v.), då jag inte tror jag kan fixa fram tillräckligt med 200 tusen på 4,5 månad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp