• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån problem jag vill hitta lösning på

Jenniferos

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
15 Augusti 2022
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Hoppas allt löser sig för dig.
Ett hus för under en halvmiljon, wow!!
Skämtade lite med min sambo igår om att sälja vår lägenhet för 4,5 miljoner och köpa ett litet hus i Jokkmokk (helt perfekt för mig att det knappt finns nån sol där) och leva som miljonärer.
Ni behöver inte flytta så himla högt upp för att hitta spännande och fina hus.
Detta hus är på 170m2 utsikt över älven och 5 minuters gång till stans gågatan. Är en bullerbyskänsla. Själva huset är från 1902, 2 sovrum och 2 kök en jättestor sal som skall inredas och göras till 2 till rum. Nu fick jag det värderat till dubbla priset direkt utan renoveringar så jag kommer ha råd att utöka bolånet när jag ev skall ta tag i de större projekten som kostar pengar men just nu är det endast kosmetiskt så som färg och tapeter. Att lämna sthlm för en småstad med 9000 invånare men som expanderar är nog det bästa beslut jag tagit för mig själv och för barnen.
Ni är välkomna till Sollefteå när ni vill få mer livskvalite :) jag gissar ni inte kommer ha problem att hitta ett boende som passar om ni säljer där ni är nu

 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 671
Mottagna reaktioner
947
Poäng
787
Ni behöver inte flytta så himla högt upp för att hitta spännande och fina hus.
Detta hus är på 170m2 utsikt över älven och 5 minuters gång till stans gågatan. Är en bullerbyskänsla. Själva huset är från 1902, 2 sovrum och 2 kök en jättestor sal som skall inredas och göras till 2 till rum. Nu fick jag det värderat till dubbla priset direkt utan renoveringar så jag kommer ha råd att utöka bolånet när jag ev skall ta tag i de större projekten som kostar pengar men just nu är det endast kosmetiskt så som färg och tapeter. Att lämna sthlm för en småstad med 9000 invånare men som expanderar är nog det bästa beslut jag tagit för mig själv och för barnen.
Ni är välkomna till Sollefteå när ni vill få mer livskvalite :) jag gissar ni inte kommer ha problem att hitta ett boende som passar om ni säljer där ni är nu

Fint i Sollefteå :) Det är verkligen en stad m bullerbykänsla.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 671
Mottagna reaktioner
947
Poäng
787
Ett par gator är det lite Bullerbyn över. Annars är det en vanlig svensk stad men väldigt vacker omgivning.
Jag vet. Är ofta i Sollefteå. Bor inte där men har släkt d o vänner där. Ta en tur upp på Hallstaberget o kolla utsikten..magisk!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Ni behöver inte flytta så himla högt upp för att hitta spännande och fina hus.
Detta hus är på 170m2 utsikt över älven och 5 minuters gång till stans gågatan. Är en bullerbyskänsla. Själva huset är från 1902, 2 sovrum och 2 kök en jättestor sal som skall inredas och göras till 2 till rum. Nu fick jag det värderat till dubbla priset direkt utan renoveringar så jag kommer ha råd att utöka bolånet när jag ev skall ta tag i de större projekten som kostar pengar men just nu är det endast kosmetiskt så som färg och tapeter. Att lämna sthlm för en småstad med 9000 invånare men som expanderar är nog det bästa beslut jag tagit för mig själv och för barnen.
Ni är välkomna till Sollefteå när ni vill få mer livskvalite :) jag gissar ni inte kommer ha problem att hitta ett boende som passar om ni säljer där ni är nu

Det är som du säger, stundvis känns det lockande att lämna Stockholm. Men nu ska jag bli mormor till våren och vill finnas nära till hands.
Men så underbart att du vågat och tagit chansen <3
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Det är som du säger, stundvis känns det lockande att lämna Stockholm. Men nu ska jag bli mormor till våren och vill finnas nära till hands.
Men så underbart att du vågat och tagit chansen <3
Ja, vi ångrar ibland flytten från Skelletfetrakten ned till Uppland. Betydligt lugnare tillvaro och bara en bråkdel av boendekostnaden. Kikar ibland på billiga fritidshus norröver.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp