• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån till avstyckad gård med anmärkning men bra inkomst i fast jobb

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gea

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 Juli 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Nej det var till en vanlig villa.
Ok. Vanlig villa är ju sällan det stora problemet Vet faktisk inte varför en gård utan mark eller sånt till skulle vara ett problem, men Bluestep har ju tidigare varit knepiga. Får se vad de andra säger - Och även Bluestep kanske…
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 852
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Gissningsvis var den taxerad som småhus med lokal, och då förstår jag om dom är tveksamma.
Det jag ser framförmig på en sån fastighet är någon gammal nedlagd konsumaffär med bostad på övervåningen, mitt i ingenstans och max 5 meter från genomfartsvägen, ett objekt som kan vara tufft att få sålt.
 

Gea

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 Juli 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Gissningsvis var den taxerad som småhus med lokal, och då förstår jag om dom är tveksamma.
Det jag ser framförmig på en sån fastighet är någon gammal nedlagd konsumaffär med bostad på övervåningen, mitt i ingenstans och max 5 meter från genomfartsvägen, ett objekt som kan vara tufft att få sålt.
Det kan nog vara så Det låg iofs i en mindre ort men resten låter rätt så som det var.
om det är en avstyckad gård med många extra byggnader, lada, verkstad mm då har bankerna inte samma problem med att låna ut pengar menar du? Denna ligger ganska bra så det bör inte vara ett problem med att sälja utan det som kan vara problemet är de många byggnader som måste underhållas.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 852
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Det kan nog vara så Det låg iofs i en mindre ort men resten låter rätt så som det var.
om det är en avstyckad gård med många extra byggnader, lada, verkstad mm då har bankerna inte samma problem med att låna ut pengar menar du? Denna ligger ganska bra så det bör inte vara ett problem med att sälja utan det som kan vara problemet är de många byggnader som måste underhållas.
Räcker långt att den har taxeringskod 220
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp