• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolånansökan SBAB ta med avslutat blanco

H

Husköpare

Gäst
Poäng: 0
Ska söka bolån hos SBAB, verkar endast gå att göra online? Eller går det att boka möte?

Jag har ett blanco på 90 000kr, det betalade jag av igår för att snygga till min uc. Har inte lånat för att betala av det utan har faktiskt inte använt blancot som jag trodde att jag skulle behöva så därför avslutade jag det. Men insåg nu att det uppdateras ju inte på uc direkt utan först vid månadsskiftet väl?

Ska jag då ta med blancot när jag ansöker till SBAB? Lånet är ju avslutat och återbetalt men det ser kanske inte SBAB? Och det ser kanske dumt ut om de ser det och jag inte tagit med det? Hade det varit ett fysiskt möte hade jag ju kunnat förklara och visa men här är det ju på nätet. Trodde inte vi skulle hitta drömhuset så fort, då hade jag avslutat blancot för flera månader sen.. men nu är det dags för budgivning inom några dagar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
H

Husköpare

Gäst
Poäng: 0
Ska tilläggas att jag har väldigt dåligt ”banksjälvförtroende” egentligen utan anledning, och tror alltid att de kommer neka. Därav vill jag vara så förberedd som möjligt.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Ska du söka lånelöfte eller har du redan lämnat bud? För lånelöfte så ta inte med lånet. Dock kommer det nog påverka hur mycket du får låna, men endast marginellt (kanske inte alls) när det är så lågt belopp. Det är över 500.000 i blanco SBAB blir kinkiga.
 
H

Husköpare

Gäst
Poäng: 0
Ska du söka lånelöfte eller har du redan lämnat bud? För lånelöfte så ta inte med lånet. Dock kommer det nog påverka hur mycket du får låna, men endast marginellt (kanske inte alls) när det är så lågt belopp. Det är över 500.000 i blanco SBAB blir kinkiga.
Söka lånelöfte så vi kan buda asap. Men ser inte SBAB det när de drar en UC på mig? Och då kommer det se ut som att jag ljugit ju när jag inte tar med det eftersom att på UC står det kvar tills månadsskiftet om jag fattat rätt. I övrigt inga andra lån än studielån.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 819
Mottagna reaktioner
1 835
Poäng
1 277
Du kommer ju få ett lånelöfte baserat på det de ser på UC. Om du sedan överskrider maxbudet får du ju en chans att visa hur det ligger till innan lånehandlingarna färdigställs, men vet inte om det är att rekommendera. Kräver is i magen.
Kryssa i att blancolånet ska lösas då?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp