• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Bolag tar UC utan medgivande?

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Allt var lugnt tydligen hade dom inte tagit en. Vilket är rimligt. Då jag ställde en mer öppen fråga
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Prodelin

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
25 Maj 2013
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Fick från Kivra attt Swedbank tagit UC på mig, har aldrig sökt lån hos dom, jag sökte genom Lendo i förra veckan och valde Sevenday.

Vad håller dom på med? nån annan det hänt detta med?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 074
Mottagna reaktioner
6 656
Poäng
4 477
Är du säker på att de tagit en egen uc? För om Swedbank förmedlar lån via Lendo så tas det bara en uc men däremot så får man fler uc kopior.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 640
Mottagna reaktioner
929
Poäng
787
Är du säker på att de tagit en egen uc? För om Swedbank förmedlar lån via Lendo så tas det bara en uc men däremot så får man fler uc kopior.
Jag har varit med om det på den tiden då jag jagade lån. Sökte via Lendo som så klart tog en synlig UC. Det gjorde även TF-bank som var en av de som förmedlade lån via Lendo. Det var alltså en synlig UC som de tog trots att jag inte alls sökt el antagit något erbjudande från dem. Jag fick bort den "pricken" efter kontakt m UC. Vet att jag skrev på forumet här vid det tillfället o det var fler som varit med om samma i just det fallet med TF-bank som jag inte ens vet om de existerar idag.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 074
Mottagna reaktioner
6 656
Poäng
4 477
Jag har varit med om det på den tiden då jag jagade lån. Sökte via Lendo som så klart tog en synlig UC. Det gjorde även TF-bank som var en av de som förmedlade lån via Lendo. Det var alltså en synlig UC som de tog trots att jag inte alls sökt el antagit något erbjudande från dem. Jag fick bort den "pricken" efter kontakt m UC. Vet att jag skrev på forumet här vid det tillfället o det var fler som varit med om samma i just det fallet med TF-bank som jag inte ens vet om de existerar idag.
Ok, ja TF bank existerar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp