Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Merax - Lån utan UC
4. Slantar - Lån utan UC
5. Loanstep - Lån utan UC
6. Nstart - Nystartslån
7. Kredera (NY) - Lån utan UC
8. Extralånet - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC

Brev från banken ang penningtvätt terrorism?

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Meddelanden
610
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Någon som fått brev från banken ang transaktioner som dom vill veta syfte osv med ? Tacksam för svar !!❤️

Kalaskulan

Kunnig medlem
Poäng: 407
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
236
Poäng
407
Den frågan får man då och då... bland annat när man löser lån så vill de veta var pengarna kommer ifrån och så.

UserX

Viktig medlem
Poäng: 147
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Japp, dottern fick sitt Nordea konto spärrat när hon sålde sin mobil, fick in 5000 som hon tog ut direkt. Dagen efter var allt spärrat, fick hem papper att fylla i samt bifoga bevis på försäljningen. Tog någon vecka så var allt öppnat igen.

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 937
Moderator
Meddelanden
1 338
Mottagna reaktioner
1 317
Poäng
937
Samma här. Skickade över pengar till en annan bank, fick brev om att förklara transaktionen. Mailade och frågade, och de kunde inte se mottagaren trots att det var ett svenskt konto.

Man blir lite orolig att det plötsligt ska bli problem att få ut pengar från sitt konto pga dessa random kontroller.

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Meddelanden
1 746
Mottagna reaktioner
1 424
Poäng
967
Inga fysiska brev men har fått kontot spärrat och tvingats fylla i något formular på hemsidan innan jag kan använda det igen. Händer titt som tätt under perioder då det swishas mycket.

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 477
Meddelanden
1 548
Mottagna reaktioner
222
Poäng
477
Aldrig hänt med SEB iaf sån tur är . Herregud låter ju helt galet av Nordea . Och för 5000kr. Tänk vad mycket pengar som trillat in genom
Lån o dylikt . Aldrig fått sån fråga

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Har aldrig fått något sådant. Bara frågorna man får när man öppnar ett bankkonto.
Att dom spärrat ett konto i flera veckor för 5000 kr verkar helt idiotiskt.

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Meddelanden
570
Mottagna reaktioner
269
Poäng
447
Någon som fått brev från banken ang transaktioner som dom vill veta syfte osv med ? Tacksam för svar !!❤️
Har fått brev från Swedbank att förklara flera transaktioner eller dem kommer att stänga mitt konto. Gick till närmaste kontor och via kundtjänsten besvarade frågorna som dem hade om transaktioner(spelrelaterade). Visade via min mobil min spel historik angående dem transaktioner och allt var klart inom en kvart.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp