Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Brev från UC idag. Bevakad?

Diskussion i 'Inkasso' startad av Hope777, 27 april 2018.

1. Hope777

Hope777 V.I.P

Mottagna gillanden:
    237
    Trofépoäng:
    386
    Jag fick ett brev från UC idag där det står b.l.a Bevakad: mitt namn o adress vad menas med detta? Är det min inkomst som är bevakad?

2. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P

Mottagna gillanden:
    256
    Trofépoäng:
    416
    Vi kreditbevakar samtliga av våra hyresgäster (rätt obehagligt faktiskt) och vid minsta förändring till det negativa, så blir det en extra bevakning på dessa...som typ om dom erhåller ett betalningsföreläggande, anmärkning, sätts under likvidation, konkurs, etc...

Jag vet oxå att t.ex Resurs Bank och Thorn kreditbevakar samtliga av sina kunder... :(

Hope777 gillar detta.
  3. Hope777

Hope777 V.I.P

Mottagna gillanden:
    237
    Trofépoäng:
    386
    Fattar ändå inte faktiskt....är det inte bara o skicka min skuld till kfm så är det bra sen? Jag kan ju ändå inte trolla fram pengarna....tyvärr... och jag väntar inte in nån miljon heller ...:(

4. Lea31

Lea31 V.I.P

Mottagna gillanden:
    36
    Trofépoäng:
    136
    Men vad gör det om exempelvis resurs bank kreditbevakar en kunds uc och de får ngn typ av notis att ngt negativt har hänt på ucn, eller en hyresgäst som ni bevakar för den delen, De säger väl inte upp ens exempelvis lån för det?
    Jag menar vad spelar de för roll för långivaren om betalningarna sköts som vanligt?

5. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P

Mottagna gillanden:
    256
    Trofépoäng:
    416
    Du har rätt i det att lånen självklart inte sägs upp, men om man t.ex har ett kreditkort utfärdat i Resurs Bank, så spärras det direkt, dvs. du kan inte nyttja krediten på kortet om det finns kreditutrymme kvar...

Lasseman och Hope777 gillar detta.

Dela sidan