• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Brixo-Kontantfinans-Flexlimit-Merax. Den smutsigaste aktören på hela marknaden?

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Hej,

Aktörerna Brixo,Kontantfinans samt Flexlimit och Merax är samma aktör. Det är samma bolag som står bakom alla.
Brixo AB heter bolaget ( https://www.allabolag.se/5569789273/brixo-ab )

Man tror att det är ett litet bolag men innan dom köpte Holms hade dom en omsättning på 39 miljoner 2020 och år 2021 har dom en omsättning på 73 miljoner...)
Ska jag gissa lär dom vara över 100 miljoner för 2022.

Gör enorma vinster.

Nu till vad jag finner lite märkligt, det är fullt möjligt att dom har lagen på sin sida/ avtalet som man godkände innan man blev kund men det är två saker jag har frågor om.
Jag får min lön runt den sista varje månad. Det betyder att dom drar ifrån mitt autogiro typ 29:e i månaden.

1: På alla dessa 4 aktörer så tar dom ut 25 kronor för något som heter "aviseringsavgift" jag vet att man kan få detta när du får avier hem exemplevis eller dom skickar något till dig. Men nu betalar jag 25 kronor x 4 aktörer = 1200 spänn per år för vad? Dom drar ju pengar på autogiro. Jag har aldrig någonsin fått varesej ett mail eller SMS eller brev utav dom, ändå tar dom 1200 kronor per år för "aviseringsavgift" dom aviserar ju ingenting? Någon som kan utveckla om detta är rätt? Sjukt jävla störigt även om det är en skitsumma.

2: 27:e varje månad (!) får jag betala 60 kronor på alla 4 aktörer. Det är alltså 240 kronor i månaden = 2880 kronor per år. För vad? Här är det två saker jag inte riktigt förstår. Låt säga då att 26:e är förfallodatumet för deras lån, måste det inte vara någon jävla lagstiftning eller liknande som säger att man måste få någon form utav avisering/påminelse/brev innan dom kan ta 60 spänn? Kan dom bara smälla på 60 kronor så fort det har gått en dag? Följdfråga här är ju varför det är just 27:e man autoamtiskt får 50 kr i påminnelse...

Någon som har lite mer insyn gällande dessa två kostnader?

Hatar för övrigt Brixo och allting med dom, längtar tills jag är av med dom. Jävla banditer.

Juste, utöver alla dessa ovan kostnader så har dom även "uppläggningsavgift" som är på 475 kronor.
Nominell bunden årsränta är 39,48 % och den effektiva årsräntan blir 69,3 %.....
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 239
Mottagna reaktioner
400
Poäng
557
Därför dom är så framgångsrika för att dom är mest olagliga.
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Mmm hatade att de köpte upp Holm. De rapporterade ju in det på bisnode jävla idioter , vill med bli av med dessa fort!
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Finns nog inget annat företag som bombar en så mycket när man är sen med inbetalning som dessa.
Man mottar seriöst 5-6 meddelande per dag både på mejl och SMS fram tills att man betalat.
Botemedlet är väl att betala in i tid :facejoy:
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Någon som vet vilket inkassoföretag Brixo anlitar? Hur många missade betalningar kan man ha innan dessa skickar till inkasso? Genererar det en missbrukad kredit?
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Någon som vet vilket inkassoföretag Brixo anlitar? Hur många missade betalningar kan man ha innan dessa skickar till inkasso? Genererar det en missbrukad kredit?
BFM inkasso, går dit suuupersnabbt! Min gick dit med EN missad betalning
I samma veva som de köpt upp Holms o_O:rolleyes: dock bara då just den fakturan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp