Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Profilkredit - 25 000 kr, nu utan UC!
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
5. Lumify - Ny 2019, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Brocc, är det någon som har erfarenhet av denna bank.

Diskussion i 'Större lån & Samlingslån' startad av Lånehjälp, 26 september 2019.

Tags: Add Tags
  1. Lånehjälp

Lånehjälp Gäst

hej alla. Är det någon som har erfarenhet av denna bank att låna av? Har sökt via advisa och fått en effektiv ränta på 8% där som jag tror jag kommer acceptera.

Det strå inget om lösen krav eller något på advisa så borde bara betalas ut då efter jag accepterat erbjudandet?

2. Gamblewhore

Gamblewhore Kunnig medlem - Trofépoäng: 176

Mottagna gillanden:
    68
    Trofépoäng:
    176
    Dom räddade mig när jag var som mest i krisen. Fick lån på drygt 300k där. Å fick då över 75k insatt på kontot som jag fick placera själv. Minns då inget lösenkrav.

Överlag så är det blandade känslor.. Dom ä väldigt svåra å få kontakt med på låneavdelningen... Och be om betalningsfri månad etc var besvärligt.

Sist jag prata med dom så nämnde den personen att dom börjat kolla / läsa av transaktioner för att upptäcka spelberoenden. Så om du har något att dölja kan det bli stopp.

Vet inte alls vilken utsträckning dom gör det i. Å nog för dom rädda mig men tycker det faktiskt ä bra på ett sätt. Oftast så lägger man ju tyvärr inte pengarna på rätt sak när man ä inne i ett beroende

3. Lånehjälp

Lånehjälp Gäst

är lånet godkänt nu eller hur ska jag tolka detta? Antar att dom måste verifieria att det är mitt konto?

Blev såhär efter jag godkänt med bank id och valt mitt lönekonto.

Klar!
    Din ansökan verifieras nu. När ansökan är verifierad och lånet är beviljat betalas pengarna ut till ditt angivna konto inom 1-2 arbetsdagar.
    Om vi mot förmodan inte kan verifiera uppgifterna så hör vi av oss. 

IHope gillar detta.
  4. Lånehjälp

Lånehjälp Gäst

Har alltså signerat ett skuldebrev redan. Då borde väl allt vara klart va?

5. IHope

IHope V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 527

Mottagna gillanden:
    362
    Trofépoäng:
    527
    Det borde vara lugnt med Collector :) men 100% säkert är det kanske inte.

6. Lånehjälp

Lånehjälp Gäst

Det är brocc. Ansökte via advisa och acceptera det erbjudandet och fick mejl av brocc att det var godkänt. Men sedan klicka jag på en länk och fick varifiera konto och skriva på skuldebrev efter dom läst av kontot med Tink. Så tycker det borde vara klart för annars skulle jag väl inte fått något skuldebrev att signera?

7. IHope

IHope V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 527

Mottagna gillanden:
    362
    Trofépoäng:
    527
    Hmm har för mig att det stod Collector. :p Kanske var en annan tråd jag tänkte på
    Ingen erfarenhet av brocc.

8. Skogsmulle

Skogsmulle V.I.P - Trofépoäng: 357

Mottagna gillanden:
    179
    Trofépoäng:
    357
    Hej, hur gick det? Jag har också fått av Brocc men vet inget om dem

9. Lånehjälp

Lånehjälp Gäst

Hej. Jag blev nekad i efterhand så fick kontakta advisa för att öppna upp ansökan igen och ta ett annat lån.

Skogsmulle gillar detta.
  10. Mollymunter

Mollymunter V.I.P - Trofépoäng: 387

Mottagna gillanden:
    211
    Trofépoäng:
    387
    Tur att Lånforum finns och tack för att ni delar med er av era erfarenheter! Ogillar sådana som ska in och snoka på ens konto och det framkommer väl inte heller förrän man valt? Usch!

Skogsmulle gillar detta.

Dela sidan