• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bryta leasingavtal

Annapannna

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
17 April 2020
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
26
Poäng
102
Har en bil på leasing och har inte råd att betala längre.
Hörde om man kunde avbryta leasingen, javisst kunde man det men de kostar nästan 100” :(
Om jag lämnar tillbaka bilen och får fakturan för avbrott (bryta leasing) men struntar i att betala den för jag redan är hos kf, vad händer? Vet inte hur jag ska ta mig ur den här sitsen för ingen verkar heller vilja ta över mitt avtal.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 821
Poäng
1 277
Har en bil på leasing och har inte råd att betala längre.
Hörde om man kunde avbryta leasingen, javisst kunde man det men de kostar nästan 100” :(
Om jag lämnar tillbaka bilen och får fakturan för avbrott (bryta leasing) men struntar i att betala den för jag redan är hos kf, vad händer? Vet inte hur jag ska ta mig ur den här sitsen för ingen verkar heller vilja ta över mitt avtal.
Du får en ny skuld hos kronofogden.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Har en bil på leasing och har inte råd att betala längre.
Hörde om man kunde avbryta leasingen, javisst kunde man det men de kostar nästan 100” :(
Om jag lämnar tillbaka bilen och får fakturan för avbrott (bryta leasing) men struntar i att betala den för jag redan är hos kf, vad händer? Vet inte hur jag ska ta mig ur den här sitsen för ingen verkar heller vilja ta över mitt avtal.

Läggs till alla andra skulder hos kfm
Att folk inte vill ta över ett avtal är inte jättekonstigt. Får man välja att betala 3000 i månaden för en helt ny bil eller exakt lika mycket för en som är något år gammal, med risk att behöva betala för skador som tidigare ägaren orsakat väljer nog de flesta helt ny bil.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
895
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
100k? Låter ju helt osannolikt dyrt. Jag skrev över våran leasingbil på en annan person för att få skuldsanering godkänd. Kostade 2000 kr.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
100k? Låter ju helt osannolikt dyrt. Jag skrev över våran leasingbil på en annan person för att få skuldsanering godkänd. Kostade 2000 kr.

Men då var skillnaden just att ni hittade någon som ville ta över avtalet.

Det brukar finnas inskrivet i avtalet, man får betala kanske 75% av resterande leasingkostnader till avtalets slut.
är det då 2 år kvar och en bil för 5000i månaden hamnar man i ungefär dom beloppen.
 

Annapannna

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
17 April 2020
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
26
Poäng
102
Ja just det som är problemet, bilen är rätt nyuttagen men ingen som nappar ändå. Vet inte hur jag ska lösa det här.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Ja just det som är problemet, bilen är rätt nyuttagen men ingen som nappar ändå. Vet inte hur jag ska lösa det här.

Lyckades du få privatleasing när du redan hade kronofogdeärenden?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Borde vara ganska dåligt utgångsläge för en skuldsanering om läget är sådär.
 

Oturfans

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
18 April 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
227
Poäng
397
Jag blev av med min leasing bil genom att lägga ut annons på Facebook. Någon nappade och hämtade den hela vägen från Stockholm. ( bor i Västra götaland) så visst kan du få bort den :)
 

Annapannna

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
17 April 2020
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
26
Poäng
102
Jag blev av med min leasing bil genom att lägga ut annons på Facebook. Någon nappade och hämtade den hela vägen från Stockholm. ( bor i Västra götaland) så visst kan du få bort den :)
Tack, låter lite hoppfullt iaf. Har den på blocket just nu men kanske skulle testa fb också :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp