• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Chans till samlingslån med bra ränta

Janus

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
7 Mars 2021
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Hej! Har idag blancolån och krediter på ungefär 220.000:-

Uc Score är 1,5%

3 FF totalt

Inkomst 450.000:- per år.
Underskott på 11.000:-

Hur ser ni till mina chanser att få ett samlingslån till en ränta UNDER 8.6% som jag har idag?

Är det bättre att direkt söka om ett medlemslån eller ska man ta det via Lendo?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 239
Mottagna reaktioner
400
Poäng
557
Du har ganska högt kreditbetyg med dom förutsättningarna? Har du kreditkort eller förfrågning från inkasso?
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 239
Mottagna reaktioner
400
Poäng
557
1.5 är ju drömbetyg vad pratat du om, du har väldigt bra chans till samlingslån

har inte sagt att hen inte har chans.

Jämför mig med mig själv med samma inkomst och FF och trippla blanco med 0.8 i betyg
 

Janus

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
7 Mars 2021
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
har inte sagt att hen inte har chans.

Jämför mig med mig själv med samma inkomst och FF och trippla blanco med 0.8 i betyg
Har två kreditkort. Ganska högt utnyttjade.. tror ni jag har bra chans till en ränta under den jag bar idag?
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Har två kreditkort. Ganska högt utnyttjade.. tror ni jag har bra chans till en ränta under den jag bar idag?
Absolut kan du få lägre ränta än vad du har idag se bara till o betala ner kreditkorten till en nyttjandegrad på 15% och avvakta uppdatering på uc.
 

Janus

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
7 Mars 2021
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Absolut kan du få lägre ränta än vad du har idag se bara till o betala ner kreditkorten till en nyttjandegrad på 15% och avvakta uppdatering på uc.
Hade behövt ta lånet helst denna månad, men är det på gränsen med 1,5% uc score att få en ränta runt 5%? Alternativt ett medlemslån?
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
542
Mottagna reaktioner
341
Poäng
487
Hade behövt ta lånet helst denna månad, men är det på gränsen med 1,5% uc score att få en ränta runt 5%? Alternativt ett medlemslån?

Jag hade 1,2 i kreditbetyg med ca 1,4 mkr i synliga lån och årsinkomst 750k och fick samlingslån 500k på Collector till ränta 5,5. Du borde tom ha chans hos storbankerna -har du kollat med din egen bank?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp