• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Chansen, samla mina lån på 130.000kr och ta ytterligare ett lån på 150.000kr.

Tintin

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 April 2017
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Hej!
Under juni månad behöver jag samla mina lån på 130.000kr och ta ytterligare ett lån på 150.000kr. Totalt kommer jag alltså ansöka 280.000kr.

Läget på uc:
2 blancolån på totalt 130.000kr

Under de senaste 12 månaderna har 7 frågor registrerats hos UC. (När jag ansöker så kommer det att finnas 4, nyaste 2016-11)

2015 inkomst 220k, underskott 15k
2016 inkomst som kommer att synas först i juni är 343k , underskott 24k.
Jobbläget: tillsvidare 38.000 före skatt.
UC betyg 8% (Blir bättre till juni?)
Inga anmärkningar.

Jag kommer alltså behöva 150k i slutet av juni. Är det bättre att söka ett större lån för att samla de två som har hög ränta eller är det bättre att bara söka 150k?
Hur ser det ut för mig?

Kommer jag kunna få låna tror ni?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Hej!
Under juni månad behöver jag samla mina lån på 130.000kr och ta ytterligare ett lån på 150.000kr. Totalt kommer jag alltså ansöka 280.000kr.

Läget på uc:
2 blancolån på totalt 130.000kr

Under de senaste 12 månaderna har 7 frågor registrerats hos UC. (När jag ansöker så kommer det att finnas 4, nyaste 2016-11)

2015 inkomst 220k, underskott 15k
2016 inkomst som kommer att synas först i juni är 343k , underskott 24k.
Jobbläget: tillsvidare 38.000 före skatt.
UC betyg 8% (Blir bättre till juni?)
Inga anmärkningar.

Jag kommer alltså behöva 150k i slutet av juni. Är det bättre att söka ett större lån för att samla de två som har hög ränta eller är det bättre att bara söka 150k?
Hur ser det ut för mig?

Kommer jag kunna få låna tror ni?

Tror inte att du får låna 280 tusen med dom förutsättningarna. Iaf inte hos en större bank. Du skulle däremot kunna bli erbjuden det beloppet hos Bank Norwegian eller Remember. Men där får du räkna med högre ränta.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Helt nattsvart är det nog inte i juni
 

Tintin

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 April 2017
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Har du provat? Intressant å höra hur det gått i så fall. Hoppas det går vägen för dig!

Nej, det är först i slutet av juni jag kommer att ansöka.
Läget förändrades nu när en förfrågan försvann. Betyget var 8%, nu är den 6,2, antal förfrågningar är nu 6. När jag söker ett lån så kommer det vara 2 förfrågningar och högre inkomst kommer att synas för 2016.
Jag vet dock inte om jag kan få betyget under 4,1.

Helt nattsvart är det nog inte i juni

Jag ordnade lite pengar nu så totalt kommer jag att ansöka 200k varav 130 för att samla 2 andra lån med högt ränta. Om kreditbetyget hamnar under 4.1 till juni har jag bättre chans då?
 

Tintin

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 April 2017
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Hej!
En liten uppdatering och fundering.
Kreditbetyget gick upp nu till 3,7 och därmed har jag "bra" kreditvärdighet nu. Det är för att 2 förfrågningar har försvunnit. Jag har nu alltså 4 förfrågningar kvar. Detta är innan inkomsten för 2016 syns. Jag är dock orolig om betyget går ner i och med att jag har bättre inkomst nu och kommer hamna i tuffare grupp.
Är det dags att ansöka eller ska jag vänta till nya inkomstuppgifter syns på uc förhoppningsvis under veckan.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Hej!
En liten uppdatering och fundering.
Kreditbetyget gick upp nu till 3,7 och därmed har jag "bra" kreditvärdighet nu. Det är för att 2 förfrågningar har försvunnit. Jag har nu alltså 4 förfrågningar kvar. Detta är innan inkomsten för 2016 syns. Jag är dock orolig om betyget går ner i och med att jag har bättre inkomst nu och kommer hamna i tuffare grupp.
Är det dags att ansöka eller ska jag vänta till nya inkomstuppgifter syns på uc förhoppningsvis under veckan.

UC uppdaterar den dom nya inkomstuppgifterna 15 juni. Pratade med dom igår.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Hej!
En liten uppdatering och fundering.
Kreditbetyget gick upp nu till 3,7 och därmed har jag "bra" kreditvärdighet nu. Det är för att 2 förfrågningar har försvunnit. Jag har nu alltså 4 förfrågningar kvar. Detta är innan inkomsten för 2016 syns. Jag är dock orolig om betyget går ner i och med att jag har bättre inkomst nu och kommer hamna i tuffare grupp.
Är det dags att ansöka eller ska jag vänta till nya inkomstuppgifter syns på uc förhoppningsvis under veckan.
Det beror på hur mycket din inkomst stigit och till vad i kronor.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp