• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Collector bank betalkoll utökning

P

Philip

Gäst
Poäng: 0
Undrar om det är någon som har haft möjlighet att utöka krediten på betalkoll direkt fick bara 10000 i kredit och avslag på allt annat ja söker måste ja vänta eller vad kan de bero på, som sagt de tar mini upplysning uc13 där syns inga lån eller förfrågningar så jag borde ju ha kunnat öka krediten
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krister

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Jag har också bara fått 10k så du är inte ensam, försökt höja ett par gånger men avslag, kanske behöver man betala nån faktura först .. vad vet jag. förutsättningar helt ok förövrigt.

Passar på att fråga er som använt betalkoll appen, förra månaden betala jag 2st smslån runt den 10e men jag har ännu inte fått nån faktura än, varken hem eller i appen och nu har det gått 1 månad sedan jag betala dessa smslån. Kommer fakturan i slutet på denna månad tro?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Får man alltid 10.000 per automatik och sen får man försöka höja till 50 000?
 
P

Philip

Gäst
Poäng: 0
Har läst om att betalkoll inte sa ses som ett lån egentligen, men jag tror alla nya får 10 k sen betala in säkert 2 fakturor och lite extra amortering på dom så borde systemet godkänna en ökning hir mycket beror på taxerad inkomst från skattemyndigheten
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Så är inte fallet för mig iaf. Fick ursprungligen ett kreditutrymme på 10K. Betalat ned till ca 5K, ansökt om att höja beloppet till 30K och avslag. Tjänar ca 400K per år.

Har läst om att betalkoll inte sa ses som ett lån egentligen, men jag tror alla nya får 10 k sen betala in säkert 2 fakturor och lite extra amortering på dom så borde systemet godkänna en ökning hir mycket beror på taxerad inkomst från skattemyndigheten
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Philip: vilken uc i % har du när du försökt höja krediten?
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Streetspirit: vilka förutsättningar hade du för höjd kredit?
 
P

Philip

Gäst
Poäng: 0
Inte en aning angående procent fick de för några dagar sen och låter uc alltid få skriva ut papper och posta så kommer väl snart men visas risk prognos i mini uc upplysning de använder sig av mini uc men vet inte om de gör de på belopp över 10 tusen
 

495509

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 Maj 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Jag fick höja min kredit till 50 000 och inget syns på uc.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp