• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Collector privatlån ränta

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 396
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Någon som fått under 4.9% i ränta via låneförmedlare? Lägsta enligt deras hemsida är just 4.9%.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Om lägsta är 4.9 blir det nog inte lägre än så. Andra har lägre lägstaränta, sevenday tex har väl 3.75 eller så
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 396
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Om lägsta är 4.9 blir det nog inte lägre än så. Andra har lägre lägstaränta, sevenday tex har väl 3.75 eller så
Funderade på någon bank kan ge lägre via låneförmedlare än deras listpris på hemsidan. Då de vet att de erbjuder i konkurrens.
 

flixor

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
28 Mars 2019
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
40
Poäng
137
Funderade på någon bank kan ge lägre via låneförmedlare än deras listpris på hemsidan. Då de vet att de erbjuder i konkurrens.
Jodå, det kan hända. Listpriserna på hemsidan gäller om man söker via hemsidan, och inte nödvändigtvis via förmedlare.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Jodå, det kan hända. Listpriserna på hemsidan gäller om man söker via hemsidan, och inte nödvändigtvis via förmedlare.

Vilken bank gav dig lägre ränta än dom erbjuder?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Funderade på någon bank kan ge lägre via låneförmedlare än deras listpris på hemsidan. Då de vet att de erbjuder i konkurrens.

Jag tror man kör samma bedömningsmall på alla ansökningar
 

flixor

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
28 Mars 2019
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
40
Poäng
137
Jag tror man kör samma bedömningsmall på alla ansökningar

Ja, det tror jag också. Gällande bedömning och maxbelopp. Men prissättningen kan variera. Har hört om bud från Santander på 15.95% (eller mer) till exempel, trots att listpriserna på hemsidan är upp till 12.95%
Anekdotiskt exempel, omöjligt att göra en exakt jämförelse. Men jag tänker att det inte finns några krav på att ha samma pris i låneförmedlare kontra egen hemsida. Att konkurrensen är mycket hårdare via låneförmedlare borde göra att priserna är lägre.
Vet ni någon som sett bud över 12.95% från Santander eller bud över under listpris från annan långivare?
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Ja, det tror jag också. Gällande bedömning och maxbelopp. Men prissättningen kan variera. Har hört om bud från Santander på 15.95% (eller mer) till exempel, trots att listpriserna på hemsidan är upp till 12.95%
Anekdotiskt exempel, omöjligt att göra en exakt jämförelse. Men jag tänker att det inte finns några krav på att ha samma pris i låneförmedlare kontra egen hemsida. Att konkurrensen är mycket hårdare via låneförmedlare borde göra att priserna är lägre.
Vet ni någon som sett bud över 12.95% från Santander eller bud över under listpris från annan långivare?
Santander erbjöd mig 17%
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp