• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

compricer lånelöfte ? kan man förlita sig på dom?

D

DanNI

Gäst
Poäng: 0
Hejsan kära folket

Jag hoppas ni kan hjälpa mig med mina frågor

Jag Undrar om man man förlita sig på compricer.
har bestämt mig för att köpa en bostadsrätt . dock så är jag helt grön när det kommer till att få lånelöfte och sedan i sin tur få ett bolån genom banken.

googlade runt lite och hittade compricer, läste lite om företaget och tyckte att det lät helt ok .
Så jag skickade en ansökan genom deras hemsida och blev sedan uppring av en handläggare från compricer.
Jag fick ett lånelöfte hos SBAB genom compricer.


Det jag undrar till er som har erfarenheter av att få lånelöften/bolån- vad rekommenderar ni är bäst för någon i mina skor ? är det dumt att ha compricer som en mellanhand ?
eller ska jag bojkotta compricer och försöka få ett lånelöfte direkt genom xxxx bank ?

Jag uppskattar all tips och råd ni kan ge mig
Ha det gött så länge.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 270
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Svårt att säga, varför gick du inte genom din "vanliga" bank?
 

nolimit

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
2 April 2019
Meddelanden
262
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Hejsan kära folket

Jag hoppas ni kan hjälpa mig med mina frågor

Jag Undrar om man man förlita sig på compricer.
har bestämt mig för att köpa en bostadsrätt . dock så är jag helt grön när det kommer till att få lånelöfte och sedan i sin tur få ett bolån genom banken.

googlade runt lite och hittade compricer, läste lite om företaget och tyckte att det lät helt ok .
Så jag skickade en ansökan genom deras hemsida och blev sedan uppring av en handläggare från compricer.
Jag fick ett lånelöfte hos SBAB genom compricer.


Det jag undrar till er som har erfarenheter av att få lånelöften/bolån- vad rekommenderar ni är bäst för någon i mina skor ? är det dumt att ha compricer som en mellanhand ?
eller ska jag bojkotta compricer och försöka få ett lånelöfte direkt genom xxxx bank ?

Jag uppskattar all tips och råd ni kan ge mig
Ha det gött så länge.

Att söka bolån hos compricer ger svar från flera banker med endast en uc, på samma sätt som Lendo gör med blancolån, dvs endast fördelar för dig. Ett lånelöfte från SBAB via compricer är exakt samma som utan compricer. Lycka till med bostadsköpet!
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Att söka bolån hos compricer ger svar från flera banker med endast en uc, på samma sätt som Lendo gör med blancolån, dvs endast fördelar för dig. Ett lånelöfte från SBAB via compricer är exakt samma som utan compricer. Lycka till med bostadsköpet!
Men de har inte med några ”vanliga” banker, det är SBAB, Landshypotek, Svea, Bluestep, Nordax, och några till.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Skulle inte ropa hej ännu....
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Vilken ränta blev du erbjuden?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp