• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Coop medmera lån, erfarenheter?

L

Lån hjälp

Gäst
Poäng: 0
Hej. Jag har fått ett lånerbjudande av Coop via advisa. Lånet är på 325.000kr och ränta på 7%.

På advisa står det inget om lösenkrav eller dylikt, men har läst att de kräver det i efterhand.

Är de någon som har tidigare erfarenhet av Cooplån? Är fOm lätta att göra med? Kräver de lösen eller inte? Och om dom kräver lösen, löser dom lån utanför UC eller drar dom sig ur då?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jazzyfizzle

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 November 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
48
Poäng
147
Hej. Jag har fått ett lånerbjudande av Coop via advisa. Lånet är på 325.000kr och ränta på 7%.

På advisa står det inget om lösenkrav eller dylikt, men har läst att de kräver det i efterhand.

Är de någon som har tidigare erfarenhet av Cooplån? Är fOm lätta att göra med? Kräver de lösen eller inte? Och om dom kräver lösen, löser dom lån utanför UC eller drar dom sig ur då?
Jag fick lån av dem igår. Signerade skuldebrev. Sen kom de upp att lånet betalas ut inom 2-3 bankdagar och att de i vissa fall kan begära in kompletterande uppgifter och att de isåfall skickas via mail. Men har inte fått ngt mail ännu o de är andra bankdagen idag så pengarna kanske dimper in snart
 
L

Lån hjälp

Gäst
Poäng: 0
Jag fick lån av dem igår. Signerade skuldebrev. Sen kom de upp att lånet betalas ut inom 2-3 bankdagar och att de i vissa fall kan begära in kompletterande uppgifter och att de isåfall skickas via mail. Men har inte fått ngt mail ännu o de är andra bankdagen idag så pengarna kanske dimper in snart


Okej. För står mellan Coop och instabank just nu. Instabank har 8,76% effektiv ränta så den är lite sämre men dom har inget lösenkrav heller vad jag kan se på advisa.
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Fick komplettering efter helgen jag signerade.

Skickade in arbetsgivarintyg, senaste lönespec, och 3 senaste löneinbetalningarna som jag tog skärmdump från internetbanken.

Sen dök pengarna upp nästa dag. Ingen bekräftelse på att det man skickat in var godkänt.

Men jag tycket de var smidiga iaf.

Ett minus är att de inte har någon online bank, så man kan inte logga in och kolla lånet.
 

Jazzyfizzle

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 November 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
48
Poäng
147
Fick komplettering efter helgen jag signerade.

Skickade in arbetsgivarintyg, senaste lönespec, och 3 senaste löneinbetalningarna som jag tog skärmdump från internetbanken.

Sen dök pengarna upp nästa dag. Ingen bekräftelse på att det man skickat in var godkänt.

Men jag tycket de var smidiga iaf.

Ett minus är att de inte har någon online bank, så man kan inte logga in och kolla lånet.
Hur meddela dom dig om komplettering? Jag har fått bekräftat att lånet ska betalas ut inom 2-3 bankdagar. Skrev under skuldebrev igår med mobilt bankid. Men inte hört ngt om komplettering än
 
L

Lån hjälp

Gäst
Poäng: 0
hej alla. Tack för er hjälp och råd. Kommer nog inte välja Coop för fick precis erbjudande av SEB på 8,8% ränta, men är medlem i unionen facket så då kan jag väl komventera lånet till medlemslån och få räntan till 4,8% väl? Rätta mig om jag har fel.
 
L

Lån hjälp

Gäst
Poäng: 0
verkar även som att SEB inte vill ha någon komplettering. Står inget om det på advisa iallafall.
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
359
Mottagna reaktioner
279
Poäng
437
hej alla. Tack för er hjälp och råd. Kommer nog inte välja Coop för fick precis erbjudande av SEB på 8,8% ränta, men är medlem i unionen facket så då kan jag väl komventera lånet till medlemslån och få räntan till 4,8% väl? Rätta mig om jag har fel.
Precis, ska du kunna göra. Men tror du får ringa å prata med SEB så dom ändrar räntesatsen innan dom skickar ut låneavtalet som du ska skriva på (tror detta sköts postledes om jag inte har fel). Själv hade jag fått låneavtalet och gick in till SEB för att lämna in direkt för att utbetalningen skulle gå snabbare och trodde att dom kunde korrigera det där. Det kunde dom inte så fick vänta på ett nytt avtal med rätt räntesats.
 
L

Lån hjälp

Gäst
Poäng: 0
Precis, ska du kunna göra. Men tror du får ringa å prata med SEB så dom ändrar räntesatsen innan dom skickar ut låneavtalet som du ska skriva på (tror detta sköts postledes om jag inte har fel). Själv hade jag fått låneavtalet och gick in till SEB för att lämna in direkt för att utbetalningen skulle gå snabbare och trodde att dom kunde korrigera det där. Det kunde dom inte så fick vänta på ett nytt avtal med rätt räntesats.


Ringde till dom och kollade. Var tvungen att skriva på skuldebrevet som kommer hem och sen efter att lånet betalats ut så kan jag omvandla lånet till medlemslån. Kunde inte göra det innan för advisa måste få sin provision först.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp