Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Creditstar - rena felaktigheter

Diskussion i 'Smslån' startad av Sabina575857, 10 juli 2018.

Tags: Add Tags
  1. Sabina575857

Sabina575857 Gäst

Har tyvärr blivit sjukskriven och därför ej kunnat betala tillbaka mitt lån till creditstar i tid så fick detta mejl av dom idag...

”Vänligen notera att vid fortsatta betalningsmisslyckanden så vidhåller Creditstar Sweden AB rätten att överlämna ärendet till inkasso samt Kronofogdemyndigheten.

Om dessa åtgärder vidtas kan det resultera att ni erhåller ett betalningsföreläggande. Ett betalningsföreläggande kommer sedan att synas i samtliga framtida kreditupplysningar som görs på er med påföljande konsekvensen att ert kreditbetyg sänks.”

FEL!

Ett betalningsföreläggande syns ju absolut inte i några kreditupplysningar alls. Förstår inte hur ett kreditföretag kan lämna information som inte stämmer...?

Får de ens gör såhär?!

2. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 682
    Trofépoäng:
    1 027
    Det syns på juridiska personer bara.

Om dom får vet jag inte, dom vet nog bara inte vad dom gör

3. Ny2018

Ny2018 V.I.P

Mottagna gillanden:
    147
    Trofépoäng:
    296
    Just Creditstar är ute på halt vatten.
    Jag blev sjukskriven i januari men fick inte sjukpenning förrän mars. Detta skrev jag till dem och då fick jag till svar.... logga in på din sida på försäkringskassan du har ett besked där.
    Jag frågade hur de kan veta det och om de får logga in på mina sidor, då blev hon nervös och avslutade konversationen.

4. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    136
    Trofépoäng:
    316
    Tyvärr kan sånna här lirare bete sig hur som helst, för stämma kom,er du inte långt med då du inte lidit ekonomisk skada och gå till pressen gör ingen av deras kunder.

5. Bowery

Bowery V.I.P

Mottagna gillanden:
    42
    Trofépoäng:
    156
    Haha jag bad dom radera mina uppgifter enligt GDPR lagen.. fick till svar ett par dagar efter att dom hade gjort det och spärrat mig på livstid haha jävla skojare

6. Sabina575857

Sabina575857 Gäst

Jävligt märkligt hur man kan bedriva en sådan verksamhet om man inte har en aning om ens de grundläggande reglerna. Det är ju inte så att dom kör smslåneverksamhet och lånar ut 5000 spänn till företag...

7. Sabina575857

Sabina575857 Gäst

Hur skulle de kommit åt dina sidor på försäkringskassan menar du?

8. Ny2018

Ny2018 V.I.P

Mottagna gillanden:
    147
    Trofépoäng:
    296
    Man godkänner med BankID och ger tillgång till sitt bankkonto när man tar lånet.

9. kex

kex Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Trofépoäng:
    32
    Konstigt jag var sen 1 månad via dom och fick även ett erbjudande om en amorteringsplan via dom men jag betalade in min hela summa istället som var på 3000 kr för cirka 2 månader sen.

Dela sidan