• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Dags för samlingslån - hjälp med underskott och en del frågor :)

CamillaSvensson

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
19 April 2022
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej alla forumsmedlemmar!

Camilla heter jag och det är nu äntligen dags för samlingslån för min del och kritiskt att detta sker absolut senast i maj

Inkomst: 315,000 2021
Lån och krediter: 290,000 fördelat på 6-7 st
Förfrågningar: 6 st varvid en försvinner nästa vecka. Resterande är från juni/juli 2021 så väldigt gamla
Riskprognos: 11,6%

Min UC gick från 18,9% till 11,6% när två förfrågningar försvann i lördags vilket gjorde mig superglad! Tror även den 6:e kommer påverka mycket som försvinner tisdag nästa vecka.

Till min fråga så behöver jag expertråd. Min nya inkomst kom in på 315,000 nu i april men jag har ett underskott på 50,000 SEK
Jag har som avsikt att ändra det hos skatteverket nu idag och min fråga är om det finns någon promilles chans att UC gör att min riskprognos går UPP om jag änker riskprognosen? Rent tekniskt ska det ju inte vara möjligt eftersom det är en positiv förändring. Någon som vet bergsäkert och kan hjälpa?

Samt även vad jag borde lägga underskottet på. 10,000?


Jag kan som sagt inte vänta till senare än maj

Tack alla <3
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Det som gör störst skillnad är hur mycket du nyttjat krediter. Du har nu inte jätte många ff och de är gamla så visst påverkar de men inte lika mycket som krediterna.
Så satsa på att släcka krediterna innan månadsskiftet så det registreras. Sedan kan du plocka ut igen efteråt men innan varje månadsskifte ska krediterna vara lösta så mycket som möjligt. Det påverkar mest. Jag har 200k underskott, 640k inkomst och 0,1 UC risk.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 239
Mottagna reaktioner
400
Poäng
557
Det som gör störst skillnad är hur mycket du nyttjat krediter. Du har nu inte jätte många ff och de är gamla så visst påverkar de men inte lika mycket som krediterna.
Så satsa på att släcka krediterna innan månadsskiftet så det registreras. Sedan kan du plocka ut igen efteråt men innan varje månadsskifte ska krediterna vara lösta så mycket som möjligt. Det påverkar mest. Jag har 200k underskott, 640k inkomst och 0,1 UC risk.
Får du lån med 200.000 i underskott?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp