• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Daypay inkasso eller förskottslön

Fundersam123

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
19 December 2021
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej har en fråga.

jag funderar på att släppa antigen daypay till inkasso eller förskottslön på 10.000, till min fråga vilka är bäst och gör avbetalningsplan med och får man någon anmärkning eller misskött kredit på uc ? Tacksam för svar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 527
Hej har en fråga.

jag funderar på att släppa antigen daypay till inkasso eller förskottslön på 10.000, till min fråga vilka är bäst och gör avbetalningsplan med och får man någon anmärkning eller misskött kredit på uc ? Tacksam för svar
Aldrig haft daypay, men förskottslön och de har jag skickat till inkasso förut. De hamnade hos deras egna inkasso med rätt schysst avbetalningsplan. Ingen anmärkning eller misskött kredit. :)
Enda negativa är att man får låna igen efter inkasso är betalt, vilket kan skapa en ond cirkel. Men har inget och klaga på va gällande deras inkasso hantering :folded:
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Förskottslön tillåter dig låna efter inkasso, det gör inte Daypay.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Skulle säga förskottslön av den anledningen att du ges möjlighet att eventuellt låna igen även om det bör undvikas, förhandlingsbara när det gäller avbetalningsplan med mera dock är det otroligt svårt att ens få tag i kundtjänsten.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
Hej har en fråga.

jag funderar på att släppa antigen daypay till inkasso eller förskottslön på 10.000, till min fråga vilka är bäst och gör avbetalningsplan med och får man någon anmärkning eller misskött kredit på uc ? Tacksam för svar
Hade 7000 på förskottslön fick avbett 12 månader a 840 ca så runt 2500 i ökade kostnader totalt. Tog ett par dagar totalt svar via Kivra på avbett plan där kom kravet också. Påminnelse per post. Går snabbt till inkasso.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Depay går till Partnerinkasso och de är väldigt svåra att få avbetslningsplan med. För mig så accepterade dom max 4 månader avbetalningsplan.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Depay går till Partnerinkasso och de är väldigt svåra att få avbetslningsplan med. För mig så accepterade dom max 4 månader avbetalningsplan.
Dock brukar väl skulderna från Daypay inte vara så stora? Max jag har hört är typ 3000, de beviljar ju typ ingen och beviljar de är det oftast 1000.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Hej har en fråga.

jag funderar på att släppa antigen daypay till inkasso eller förskottslön på 10.000, till min fråga vilka är bäst och gör avbetalningsplan med och får man någon anmärkning eller misskött kredit på uc ? Tacksam för svar
Har avbetalningsplan hos båda. Har 1100 per månad hos FSI inkasso (förskottslön). Lätt att beviljas avbetalningsplan och jag har inte haft några problem med att få tag i kundtjänst.

Andra bullar hos Daypay där Arvato som sköter inbetalningarna meddelade mig att det skulle genereras en missbrukad kredit hos UC om skulden gick vidare till inkasso. Efter lite krångel så lyckades jag undvika inkasso och har idag istället en avbetalningsplan med Daypay själva. Jag hade ursprungligen ett lån på 20K hos Daypay.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp