• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Deklarera aktier?

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 267
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Hej,
Hade inte ISK-konto förra året. Så nu när jag skulle skicka in deklarationen hade jag ett helvete med att skicka in alla uppgifter på vad jag har köpt och sålt.

Jag har ingen som helst aning vad jag har köpt och sålt genom förra året, det är inga jättesummor jag pysslat med och jag har förmodligen gått +- 0 men jag fick sån panik att jag tog bort alla aktier nu vilket måste vara ännu värre...

Vad fan ska jag göra? Har 0 koll på min aktiehandel ifrån förra året? Alla köp och sälj har skett via mitt privata konto i Nordea.

Är det lika omständigt och svårt som det verkar? Har värsta paniken nu.

Kommer givetvis ringa skatteverket i veckan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 667
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Hej,
Hade inte ISK-konto förra året. Så nu när jag skulle skicka in deklarationen hade jag ett helvete med att skicka in alla uppgifter på vad jag har köpt och sålt.

Jag har ingen som helst aning vad jag har köpt och sålt genom förra året, det är inga jättesummor jag pysslat med och jag har förmodligen gått +- 0 men jag fick sån panik att jag tog bort alla aktier nu vilket måste vara ännu värre...

Vad fan ska jag göra? Har 0 koll på min aktiehandel ifrån förra året? Alla köp och sälj har skett via mitt privata konto i Nordea.

Är det lika omständigt och svårt som det verkar? Har värsta paniken nu.

Kommer givetvis ringa skatteverket i veckan.
Är det via Avanza? Isf kan man få ut en blankett där.
 

Gåtan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Kolla om du kan skriva ut en k4 blankett från aktiedepån.
 

Gåtan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
De aktier du sålt brukar finnas med på deklarationen, hur många såna affärer har du? Försäljningsbeloppet brukar stå där , vad du gett för dem borde du kunna hitta bland dina köpnotor.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Hej,
Hade inte ISK-konto förra året. Så nu när jag skulle skicka in deklarationen hade jag ett helvete med att skicka in alla uppgifter på vad jag har köpt och sålt.

Jag har ingen som helst aning vad jag har köpt och sålt genom förra året, det är inga jättesummor jag pysslat med och jag har förmodligen gått +- 0 men jag fick sån panik att jag tog bort alla aktier nu vilket måste vara ännu värre...

Vad fan ska jag göra? Har 0 koll på min aktiehandel ifrån förra året? Alla köp och sälj har skett via mitt privata konto i Nordea.

Är det lika omständigt och svårt som det verkar? Har värsta paniken nu.

Kommer givetvis ringa skatteverket i veckan.
Du begär ut underlag K4 från din bank där finns samtliga omkostnadsbelopp för respektive affär som du bara för in på din deklaration, som en del skrivit tidigare så är försäljningsbelopp förtryckt i deklaration så du ska bara skriva omkostnadsbelopp vilket är inköpskostnaden samt courtage.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Använd schablonmetoden för att få iväg deklarationen och gör ändring av deklarationen om du hittar uppgifterna
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Hej,
Hade inte ISK-konto förra året. Så nu när jag skulle skicka in deklarationen hade jag ett helvete med att skicka in alla uppgifter på vad jag har köpt och sålt.

Jag har ingen som helst aning vad jag har köpt och sålt genom förra året, det är inga jättesummor jag pysslat med och jag har förmodligen gått +- 0 men jag fick sån panik att jag tog bort alla aktier nu vilket måste vara ännu värre...

Vad fan ska jag göra? Har 0 koll på min aktiehandel ifrån förra året? Alla köp och sälj har skett via mitt privata konto i Nordea.

Är det lika omständigt och svårt som det verkar? Har värsta paniken nu.

Kommer givetvis ringa skatteverket i veckan.
Det brukar stå med på deklarationen, förtryckt. Sen kan du ringa in till Skatteverket och be dom om hjälp. Det har jag gjort vid två tillfällen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp