Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Delbetalning Remember

Hej,

har valt att delbetala ett större inköp på mitt remember-kort - kommer det innebära att jag får tillbaka samma belopp till kortet? Alltså att jag kan använda den summan ånyo? nån som vet?

Förstår nog inte riktigt frågan. Men om min tolkning enligt följande:
Du köper något på kortet för 10.000. re:member skickar då en faktura varje månad med minsta belopp att betala (du får betala mer). Säg att du pytsar in en tusenlapp varav hundra pix går till ränta (fiktiva siffror) då har du 900 kr kvar att använda på nytt (för att sedan bli skyldig dom igen). Var det svar på din fråga?

Ja, du kan ju naturligtvis ånyo använda den summa du betalar in minus ränta och andra avgifter. Eller missförstod jag din fråga?

formulerade mig kanske lite konstigt. När man gör större köp med remember så finns möjligheten att senare välja att flytta hela det köpet till delbetalning. Det jag undrar är om detta frigör kreditutrymme? Alltså låt säga att jag valt att flytta en betalning á 4000:- till delbetalning kommer jag isf få 4000:- ytterligare att röra mig med?

Förstår fortfarande inte.
Det du köper med ditt rememberkort blir automatiskt uppdelat i delbetalningar såvida du själv inte väljer att betala in hela beloppet

formulerade mig kanske lite konstigt. När man gör större köp med remember så finns möjligheten att senare välja att flytta hela det köpet till delbetalning. Det jag undrar är om detta frigör kreditutrymme? Alltså låt säga att jag valt att flytta en betalning á 4000:- till delbetalning kommer jag isf få 4000:- ytterligare att röra mig med?
Nej.

Hur du väljer att betala din skuld påverkar inte ditt kreditutrymme. När du har betalat ner på din skuld kan du om låna upp samma belopp igen, men du kan inte låna mer än du är beviljad för.

Du kommer endast få 4000 kr att röra dig med när du amorterat 4000 kr alternativt höjer din kredit med motsvarande.

Tror att menar att han betalat 4000 till Ikea.. ex typ..och sen väljer delbetala de 4000.. så borde väl 4000 bli tillgängliga igen.. han har ju betalat 4000 kr och sen väljer delbetala.. var tar då de 4000 kr som han lagt ut vägen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp