Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
6. Binly - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Delgivning av föreläggande

Många skulder

Viktig medlem
Poäng: 52
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Hej, har fått min första delgivning av föreläggande från kfm och undrar lite om processen.

Ska jag direkt bekräfta det och sedan sätta mig emot förseningsavgiften som är felaktig?

Eller ska jag vänta tills typ nästa vecka typ Måndag och köpa mig lite tid, såg att man har 10 dgr på sig att emotse delgivningen efter man har bekräftat?

Hur bråttom är det? På ett ungefär hur lång tid kommer det att ta innan löneutmätning kommer dra igång efter första delgivningen som jag precis har fått?

Detta är den första av måååååånga nämligen.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Meddelanden
1 779
Mottagna reaktioner
676
Poäng
667
Sök på forumet finns massa om exakt detta :)
Men innan utmätningen drar igång tar säkert 3 månader men är ingen garanti direkt.
Du skriver på när du vill men tar du för lång tid på dig så knackar dem på hemma och ber dig skriva under istället.

Ifall du ska sätta dig emot så kan du skriva på sen har du ett ärende nummer som du antingen ringer eller skriver till kronofogden att du motsätter dig skulden så blir det tingsrättens ansvar att lösa det sen

Många skulder

Viktig medlem
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Toppen tack, det är förseningsavgiften som de inte har rätt att ta ut som jag kommer att protestera emot.

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Meddelanden
1 779
Mottagna reaktioner
676
Poäng
667
Toppen tack, det är förseningsavgiften som de inte har rätt att ta ut som jag kommer att protestera emot.
Du är säker på att det är just förseningsavgift? Blir ju en del extra avgifter när det kommer till kronofogden så du inte missuppfattar bara :)

Många skulder

Viktig medlem
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Jo ganska så säker, stod "avtalad" förseningsavgift som de inte får ta ut.

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 537
Meddelanden
2 004
Mottagna reaktioner
296
Poäng
537
Jag har idag fått ett brev från Kronofogden där det står ” meddelande om delgivning ” du avses härmed delgivning och försändelsen har lämnats till och ett namn på en person som bor i Skåne för jag googlade. Hur är det möjligt ? Jag bor inte ens i den delen av Sverige . Jag har inte heller skrivit under mina förelägganden än

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
En av våra mest kunniga
Meddelanden
2 044
Mottagna reaktioner
1 314
Poäng
997
Jag har idag fått ett brev från Kronofogden där det står ” meddelande om delgivning ” du avses härmed delgivning och försändelsen har lämnats till och ett namn på en person som bor i Skåne för jag googlade. Hur är det möjligt ? Jag bor inte ens i den delen av Sverige . Jag har inte heller skrivit under mina förelägganden än
Vad är det för typ av brev? Utslag?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp