• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Delgivning när kommer kfm på besök

rottan123

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 Februari 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Hej,

Hur lång tid ungefär tar det från det att man får delgivningkvitto hem tills det kommer en och letar efter en på arbetsplats och hem?

Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Driveby Colonoscopy

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 April 2014
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
109
Poäng
297
man brukar ju få påminnelse och detta kommer ju efter 2-3 veckor så tycker det är lite kort tid?

Ja, två veckor efter första delgivningskvittot skickas en påminnelse ut och två veckor efter att påminnelsen har skickats lämnas ärendet över till Kronofogdens delgivningsmän. Så fyra veckor är absolut rimligt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 163
Mottagna reaktioner
12 751
Poäng
9 787
När det är första gången stämmer det.

Finns inget som hindrar att man blir uppsökt för delgivning dag 1 egentligen
 

rottan123

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 Februari 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Okej! Hur lång tid tar det ungefär för kronofogden att meddela utslag, dvs betalningsanmärkning?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 163
Mottagna reaktioner
12 751
Poäng
9 787
Okej! Hur lång tid tar det ungefär för kronofogden att meddela utslag, dvs betalningsanmärkning?

Är dom i fas sker det några dagar, 3 kanske efter förklaringstiden är över
 

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
En fråga i denna tråd, jag har precis fått en påminnelse på min delgivning (kommer att hamna hos kf och be om skuldsanering då jag är ensamstående). Den 1a delgivningen har jag inte fått men påminnelsen som kom nu, jag får min skatteåterbäring mellan den 9-12 juni och är i stort behov av denna då den är väldigt hög. Kommer jag att hinna få den eller tar de den direkt? Skulle ni betala in skulden som är delgiven på ca 1300kr? Vet att det är mer på väg in till kf men jag tänker på själva "förfarandet" - när tar de pengarna vill säga.
 

Larryboy

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
27 December 2018
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
En fråga i denna tråd, jag har precis fått en påminnelse på min delgivning (kommer att hamna hos kf och be om skuldsanering då jag är ensamstående). Den 1a delgivningen har jag inte fått men påminnelsen som kom nu, jag får min skatteåterbäring mellan den 9-12 juni och är i stort behov av denna då den är väldigt hög. Kommer jag att hinna få den eller tar de den direkt? Skulle ni betala in skulden som är delgiven på ca 1300kr? Vet att det är mer på väg in till kf men jag tänker på själva "förfarandet" - när tar de pengarna vill säga.
När du blir delgiven så får du innte anmärkning omedelbart! Sen när du blir delgiven kan du överklaga! Så skatten hinner du få garanterat!
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
En fråga i denna tråd, jag har precis fått en påminnelse på min delgivning (kommer att hamna hos kf och be om skuldsanering då jag är ensamstående). Den 1a delgivningen har jag inte fått men påminnelsen som kom nu, jag får min skatteåterbäring mellan den 9-12 juni och är i stort behov av denna då den är väldigt hög. Kommer jag att hinna få den eller tar de den direkt? Skulle ni betala in skulden som är delgiven på ca 1300kr? Vet att det är mer på väg in till kf men jag tänker på själva "förfarandet" - när tar de pengarna vill säga.
Lasseman får gärna slå mig på fingrarna nu om jag har fel men i MIN värld är det ju ALLTID bättre att ringa kf och förklara läget. Många verkar tro att det är ett gäng känslokalla UFOn som sitter där. Vill bara upplysa att de också är enskilda individer som kanske har hamnat snett.
Men jag tror innerligt på att ju mer behjälplighet man ger, desto mer hjälp får man tillbaka. Sluta dra huvudet i sanden, och ring! Kommer med största sannolikhet att bli en positiv överraskning!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp