• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Delgivning när kommer kfm på besök

Larryboy

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
27 December 2018
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
Lasseman får gärna slå mig på fingrarna nu om jag har fel men i MIN värld är det ju ALLTID bättre att ringa kf och förklara läget. Många verkar tro att det är ett gäng känslokalla UFOn som sitter där. Vill bara upplysa att de också är enskilda individer som kanske har hamnat snett.
Men jag tror innerligt på att ju mer behjälplighet man ger, desto mer hjälp får man tillbaka. Sluta dra huvudet i sanden, och ring! Kommer med största sannolikhet att bli en positiv överraskning!
Tyvärr äger inte kfm skulden så det blir svårt. Isåfall uppdragsgivaren ska man ringa
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 850
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
En fråga i denna tråd, jag har precis fått en påminnelse på min delgivning (kommer att hamna hos kf och be om skuldsanering då jag är ensamstående). Den 1a delgivningen har jag inte fått men påminnelsen som kom nu, jag får min skatteåterbäring mellan den 9-12 juni och är i stort behov av denna då den är väldigt hög. Kommer jag att hinna få den eller tar de den direkt? Skulle ni betala in skulden som är delgiven på ca 1300kr? Vet att det är mer på väg in till kf men jag tänker på själva "förfarandet" - när tar de pengarna vill säga.

Skatten kan ej utmätas då inget finns för verkställighet och skulle redan behöva finnas där nu för att det skulle vara dags för utmätning..

Jag förstår inte riktigt, du är ensamstående och ska därför söka skuldsanering? Boendesitatuion/civilstånd är inget kriterie för skuldsanering
 

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Okej då förstår jag. Jag har blivit lämnad med skulder på ca 800.000kr - har inget av värde(mina personiga, jag vet- blåögd/dum läxa inte upp mig) och kommer inte att kunna betala dessa, var tvungen att flytta till en annan ort pga vissa omständigheter och är arbetslös. Jag har varit i kontakt med både kf och budget/skuldrådgivare och detta är vad vi anser är bäst för mig. Även om jag får löneutmätning i början så är det inte osannolikt med skuldrådgivning har jag fått meddelat. Jag kan bara hoppas. Dock ville jag bara veta om skatteåterbäringen nu då jag vill betala tillbaka min familj med denna som är min prio nu
 

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Lasseman får gärna slå mig på fingrarna nu om jag har fel men i MIN värld är det ju ALLTID bättre att ringa kf och förklara läget. Många verkar tro att det är ett gäng känslokalla UFOn som sitter där. Vill bara upplysa att de också är enskilda individer som kanske har hamnat snett.
Men jag tror innerligt på att ju mer behjälplighet man ger, desto mer hjälp får man tillbaka. Sluta dra huvudet i sanden, och ring! Kommer med största sannolikhet att bli en positiv överraskning!

Se mitt svar till Lasseman :)
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Lasseman får gärna slå mig på fingrarna nu om jag har fel men i MIN värld är det ju ALLTID bättre att ringa kf och förklara läget. Många verkar tro att det är ett gäng känslokalla UFOn som sitter där. Vill bara upplysa att de också är enskilda individer som kanske har hamnat snett.
Men jag tror innerligt på att ju mer behjälplighet man ger, desto mer hjälp får man tillbaka. Sluta dra huvudet i sanden, och ring! Kommer med största sannolikhet att bli en positiv överraskning!
Men vad tänker du att kfm skulle kunna göra? De har lagar och regler att följa och kan inte tumma på dem för att en gäldenär ringer och förklarar sina omständigheter.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Men vad tänker du att kfm skulle kunna göra? De har lagar och regler att följa och kan inte tumma på dem för att en gäldenär ringer och förklarar sina omständigheter.
Behöver Lasseman igen för att styrka uppgifterna igen, men ignorerar man dom fullständigt tror jag att de lättare åker ut till individen än om man ringer innan och förklarar läget. Tror inte kfm heller tycker det är roligt att gå upp kl 4 en lördag morgon för att försöka få tag i någon som bara skiter i allt
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 850
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Behöver Lasseman igen för att styrka uppgifterna igen, men ignorerar man dom fullständigt tror jag att de lättare åker ut till individen än om man ringer innan och förklarar läget. Tror inte kfm heller tycker det är roligt att gå upp kl 4 en lördag morgon för att försöka få tag i någon som bara skiter i allt

Gäller frågan delgivning? Det är nog vanligare på helger än utmätningsbesök
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Gäller frågan delgivning? Det är nog vanligare på helger än utmätningsbesök
Tror jag mest menade generellt utan att veta närmare. Släppte in en fogde för någon lördag sen, runt 06 på morgonen och som inte kom in i porten. Vad det än gällde tror jag dessa yrkespersoner hellre hade legat hemma och sovit och spenderat sin lördag med sin familj
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Tror nästan alla mina besök av kronofogden har varit på helgen. Säkert 4/5
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 850
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Tror jag mest menade generellt utan att veta närmare. Släppte in en fogde för någon lördag sen, runt 06 på morgonen och som inte kom in i porten. Vad det än gällde tror jag dessa yrkespersoner hellre hade legat hemma och sovit och spenderat sin lördag med sin familj

Var det en så var det nog ingen fogde utan en delgivningsman alternativt inspektör på delgivningsrunda. Jag tror jag kan ha gjort en sådan runda någon helg, eller om det var en sån där röd dag mitt i veckan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp