Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Delgivning panik!

Hur snabbt kommer delgivningsman efter första påminnelsen? Är i kris och kan inte betala om 10 dagar om jag postar den nu.

Beror lite på hur stor skulden är?? Jag fick min andra påminnelse förut som ja skrev under o skicka in..För o dra ut på tiden..med kom aldrig npn delgivnings man...iiof va min skuld rätt liten...2300 kr ca...

Var det länge sen du fick andra påminnelse? Jag har inte sett såna på länge.

För mig tog det upp till ett halvår en gång. Men tror det kan variera.

Kan du inte bestrida skulden? Går att vinna ganska mycket tid på det sättet. Räcker med att skriva något i stil med "Bestrider då jag anser skulden oriktig". Har jag gjort och på det sättet vunnit ett par månader.

Det här va ca ett år sen. Men prova me o bestridit skulden men har för mig att man inte kan bestrida om man fått en påminnelse??? Tror man måste bestrida inom dom där 10 dagarna man har på sig elr har jag fel....

Du kan bestrida om du fått en påminnelse. Påminnelsen kommer ju som en delgivning pga att du inte fått den första delgivningen. Men det stämmer att du måste bestrida inom de tio dagarna från det att du tagit emot delgivningen. Görs inte det så får du ett utslag.

Det räcker med att skriva "Bestrider" på delgivningskvittot och skicka tillbaka. Om du vill vara på den säkra sidan så kan du även mejla in din bestridan till KFM. Hänt mig att KFM missat att ta emot en bestridan, och tack vara det har jag fått ett utslag emot mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp