Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

delgivning

Jag kan det mesta om kronofogdens regler. Men en sak förstår jag inte ännu. Om man skickar in delgivningskvittot och samtidigt bestrider ärendet det gäller genom att meddela att man betalat skulden, trots att man ej gjort det för att tjäna tid. Är det möjligt för låneföretaget att ta upp ärendet till tingsrätten när som helst, utan att vänta in dessa 30 dagar som bör gälla från det att delgivningskvittot skrivits under?

Först och främst, du skall ALDRIG ange en orsak till ditt bestridande till KFM. KFM bryr sig inte varför du bestrider bara att du bestrider. Sedan utan att vara helt säker så är min tolkning att företaget du är skyldig har 4 veckor på sig att bemöta ett bestridande och de kan ju då välja att svara snabbt eller långsamt.

Tack för svaret!

Hädanefter slutar jag meddela orsaken för bestridandet.

Blev jag lite förvånad när det damp ner ett brev från KFM med ett meddelande om att ärendet lämnats över till tingsrätten? Du hade helt rätt "hjultomten". Man ska endast bestrida ett ärende och inte skriva att man betalat skulden. I mitt fall har skulden betalats. Jag hoppas dom drar tillbaka ärendet innan ett utslag sker. Annars blir jag tokig. Mitt hjärta klarar inte av mer snart....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp