Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Det skrivs en del inlägg här...

Diskussion i 'Om forumet' startad av Lånforum.se, 20 september 2018.

1. Lånforum.se

Lånforum.se Forumsägare Moderator

Mottagna gillanden:
    220
    Trofépoäng:
    397
    Tog en titt i statistiken och andra veckan i Augusti slogs rekord över antal inlägg med råge, 1500 inlägg på en vecka. Veckorna efter har varit riktigt aktiva med. Kul att det skrivs så mycket!

Just nu totalt 96 087 inlägg. Om några veckor lär vi vara uppe på 100k

rekord.PNG

Last edited: 21 september 2018
  2. Anders8989

Anders8989 Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
    Är detta forum till för att hjälpa folk som hamnat i skiten pga av spel etc? Eller för att tipsa om "Alla bra snabblån", lite tvetydigt! Jag menar, era "bra snabblån" är ju en stor anledning till varför folk hamnar där dom hamnar.

3. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    706
    Trofépoäng:
    717
    Det ÄR tvetydigt och det är både och. Många som tar dessa lån gör det för att kunna snurra ett varv till i lånekarusellen i hopp om att det blir bättre längre fram. För de allra flesta är det antagligen bättre att släppa allt till KFM, men många (inklusive mig - även om det ordnat sig numera) kämpar på för att hålla sig flytande. Att tipsa om lån blir därmed en naturlig ingrediens, även om det inte är oproblematiskt att sajtägarna får en liten provision om man klickar sig fram här. Vad jag har förstått är inkomsterna härifrån ganska blygsamma?

Myra gillar detta.
  4. Lånforum.se

Lånforum.se Forumsägare Moderator

Mottagna gillanden:
    220
    Trofépoäng:
    397
    Forumet är till för att diskutera lån. Finns massor av olika anledningar till varför man behöver ta ett lån. Vissa anledningar kanske inte är bra, men det är ju inte helt ovanligt att besökare avråds från att ta fler lån. Det är bra, meningen med forumet är inte att folk ska ta för mycket lån. Reklamen har diskuterats förut här: https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/frestas-ni.5232/#post-52036

Terry_ och Lize gillar detta.
  5. HellClub

HellClub Gäst

Jag är väldigt ambivalent kring sidan. Å ena sidan är det bra att det kan diskuteras öppet kring låne(problematiken), men å andra sidan mår man lite illa när man ser "grattis till lånet"-trådar för folk som med handen på hjärtat inte borde ta mer lån. Och det är uppenbarligen inte bara jag som känner så, läste en vettig text kring låneproblematiken i går...

Anders8989 gillar detta.
  6. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 695
    Trofépoäng:
    967
    Fast samtidigt detta är ett LÅN-Forum. Man pratar om LÅN.
    Vill man diskutera hur dåligt det är med det så kan man ju söka sig till forum på exempelvis Flashback eller Dagens Industri.
    Det är som att gå in på ett kristet forum och säga "Ah vet ni vad,det där med jesus är bluff".

Fina, Emma77 och Myra gillar detta.
  7. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    551
    Trofépoäng:
    577
    Ibland är det ett "grattis till lånet" verkligen på sin plats. När man vet hur mkt personen har kämpat! De flesta här tar inte lån för att konsumera utan för att få gå runt och kunna få andas lite till tills det blir lite ljusare på horisonten längre fram. Undantag för spelmissbrukarna men det är ingen som gratulerar en spelmissbrukare till ett lån som ska gå till spel. Tvärtom avråder vi varandra här ifrån att ta lån i de flesta fallen. Många siktar på ett samlingslån och fram tills att ett sådant är möjligt kan man tyvärr behöva ta andra skitlån som Vivus, CreditStar etc.

Det finns så mkt samlad kunskap här, pepp och kamratskap så jag är övertygad om att det här forumet har hjälpt fler att klara av vardagen än det kan ha fördärvat igenom reklam för lån.

När man hamnar här är man oftast redan skuldsatt upp över öronen och letar desperat efter en lösning. Många gånger har medlemmar hittat olika lösningar tack vare Forumet, tack vare medlemmarnas erfarenheter, både bra och dåliga.

Det här Forumet har jag mycket att tacka för! Och jag vet att jag inte är ensam om det.
    Och tips på bra lån/krediter med bra villkor så man får möjlighet att klara av sin ekonomi är bra tips. Även om lån i sig är ngt man ska undvika så är det tyvärr nödvändigt med lån ibland för att kunna sanera sin ekonomi.

Bättre forum finns inte är min åsikt!

Ser bara fram emot att möjligheten att skriva som gäst tas bort. Tveksamt om gäst-inläggen tillför så mycket matnyttigt till forumet. Ofta är det spam, lånreklam eller onödiga kommentarer.

Aalm1, turnaround, Barajag och 5 andra gillar detta.

Dela sidan