• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Borde det tas hänsyn till csnlån vid utmätning?

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Måste oxå säga att jag inte håller med. Vore ju fruktansvärt om skulder till Staten väger tyngre än andra skulder... Det finns säkert andra typer av skulder till staten som likväl anses vara prioriterade - tycker det oxå är absurt, om det inte gäller typ skadestånd till typ brottsoffer.
Tänker bara att lånet inte är som ett vanligt lån. Vet att många säkert inte håller med. Tycker bara att det känns för jävligt att behöva släppa en studieskuld som tillfört nått bra.
Men naturligtvis är det för jävligt att behöva släppa skulder över huvudtaget:(
Inget drömläge direkt:D
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Nä, ja förstår det. Hade själv ca 5tkr kvar på mitt studielån när jag tvingades släppa mina skulder, men ja lyckades slutbetala just CSN lånet.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Måste oxå säga att jag inte håller med. Vore ju fruktansvärt om skulder till Staten väger tyngre än andra skulder... Det finns säkert andra typer av skulder till staten som likväl anses vara prioriterade - tycker det oxå är absurt, om det inte gäller typ skadestånd till typ brottsoffer.

Många är prioriterade(i löneutmätning), men inte csn.
Skadestånd till brottsoffer är ju inte en skuld till staten, utan skuld till en enskild, alltså e-mål och därmed helt utan prioritet, vare sig i utmätning, löneutmätning eller i skuldsanering
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Många är prioriterade(i löneutmätning), men inte csn.
Skadestånd till brottsoffer är ju inte en skuld till staten, utan skuld till en enskild, alltså e-mål och därmed helt utan prioritet, vare sig i utmätning, löneutmätning eller i skuldsanering

Ok. Helt absurd att ”bara” för att skulderna är statliga, så skulle de få förtur...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Ok. Helt absurd att ”bara” för att skulderna är statliga, så skulle de få förtur...

Det är mycket som är absurt här..
Jag tycker nog skadestånd för sexualbrott som skuldsaneras bort är snäppet värre.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp