• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Borde det tas hänsyn till csnlån vid utmätning?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Nä, t.ex bil lån, huslån så har du säkerhet. Dessa går att förvandla till pengar. Ens utbildning går ju såklart inte att förvandla till något mer än en inkomst.

Deras påminnelse avgifter är absurda vet inte varför CSN har fått särskilt tillstånd för detta.
Att det ens är lagligt att få ha en sån stor påminnelse avgift :( finns inga andra som har en sån avgift sjukt :eek:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Visste inte att de gjorde så, låter ju komplett vidrigt :eek:

Ingen aning om det hänt eller hur ofta för den typen av brott, men jag gissar att det hänt. Personen behöver väl ekonomisk rehabilitering och vinst för samhället om hen blir skuldfri osv :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Jo, den är också hög. Det beror väl på att det är skulder till staten som de får ha så höga avgifter.

Inte för att det är staten i allmänhet utan för att det finns särskilda lagstöd om avgifterna
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jo, den är också hög. Det beror väl på att det är skulder till staten som de får ha så höga avgifter.
Därför trodde jag också att CSN var prioriterat vid utmätning men efter vad jag läst här är dom inte det! Eller har jag fattat fel?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 668
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Därför trodde jag också att CSN var prioriterat vid utmätning men efter vad jag läst här är dom inte det! Eller har jag fattat fel?
Nej dom är inte prioriterade, dom får procentuellt som alla andra :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp