• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Ecster anmärkning

H

Henny

Gäst
Poäng: 0
Hej
Har en fråga angående Ecster. Min pappa har legat sjuk en längre tid och idag kom det från Kronofogden om en missad faktura från ecster. Han har handlat en vara på faktura, ingen delbetalning.
Nu är frågan, ger Ecster anmärkning för det? Någon som vet?
Jag har såklart betalt den direkt idag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Nej. Bara om du inte betalar den i tid (står ett datum i brevet). Betalar ni den återkallas ärendet.
Anmärkning kommer bara efter beslut om skuld. @Lasseman kan säkert förklara det bättre.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Dom kan ju välja att registrera en anmärkning för misskött kredit.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 329
Mottagna reaktioner
354
Poäng
517
Ecster registrerar missbrukad kredit gällande delbetalning, i alla fall gjorde dom det förra året. Vet inte om faktura hamnar där under då man efter att ha fått fakturan kan välja att delbetala.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 329
Mottagna reaktioner
354
Poäng
517
Men får han besked hem då om han fått en anmärkning?

Ja om han får missbrukad kredit får man det, fick i alla fall en jag vet. Kom från UC. Men han borde även fått brev från ecster innan om det...en förvarning om det.
Kan va skillnad när det är faktura enbart...borde kunna gå att läsa på deras sida under villkoren.
 
H

Henny

Gäst
Poäng: 0
Ok, jag har försökt läsa på villkoren men står endast om man valt delbetalning vilket han inte gjort. Har även läst att de som valt delbetalning också får ett kort vilket han inte fått. Vi får väl vänta och se då om det kommer nåt från uc. Det är ca två veckors sedan det gick till inkasso.
 
H

Henny

Gäst
Poäng: 0
Har försökt men får olika svar, nån sa att det va anmärkning bara det gick till inkasso. En annan visste inte riktigt och tyckte jag skulle ringa inkassobolaget... men de ger ju inga anmärkningar så länge det inte blir utslag.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 329
Mottagna reaktioner
354
Poäng
517
Den jag vet om hade delbetalningskonto, fick det uppsagt och skickat till inkasso. Då blev det missbrukad kredit.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp