• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ej godkänd UC tagen

Trixarn

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
16 Maj 2019
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
33
Poäng
137
Hej,

Kokar just nu.

Upptäckte att mitt UC-betyg precis ökat och kunde se att det tagits en full UC på mig igår utav Timecenter AB (ett bolag som erbjuder bokningssystem för företag). Denna tjänst pausade och avslutade jag för mer än ett år sedan.

I onsdags fick jag ett mejl om att två fakturor inte var betalda, och som alltså är ett år gamla.
Har aldrig sett fakturorna och inte heller fått en enda påminnelse, tycker det är konstigt att det tar ett år innan man upptäcker detta om det är så.

Inga problem, fel händer. Jag svarar och frågar vilka fakturor det rör sig om så att vi kan lösa det.

Och nu har dom alltså plötsligt tagit en full UC utan min vetskap eller godkännande.

Får de göra såhär?

Har kämpat hela året att få ekonomin att gå ihop utan att ta en ny uc och är två månader ifrån målet, så händer detta...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klister

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
74
Poäng
227
Hej,

Kokar just nu.

Upptäckte att mitt UC-betyg precis ökat och kunde se att det tagits en full UC på mig igår utav Timecenter AB (ett bolag som erbjuder bokningssystem för företag). Denna tjänst pausade och avslutade jag för mer än ett år sedan.

I onsdags fick jag ett mejl om att två fakturor inte var betalda, och som alltså är ett år gamla.
Har aldrig sett fakturorna och inte heller fått en enda påminnelse, tycker det är konstigt att det tar ett år innan man upptäcker detta om det är så.

Inga problem, fel händer. Jag svarar och frågar vilka fakturor det rör sig om så att vi kan lösa det.

Och nu har dom alltså plötsligt tagit en full UC utan min vetskap eller godkännande.

Får de göra såhär?

Har kämpat hela året att få ekonomin att gå ihop utan att ta en ny uc och är två månader ifrån målet, så händer detta...

Hur mycket ökade betyget efter en FF?
Riktigt fult gjort av dem kan man tycka!
 

Nikke55

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 Februari 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
De får endast ta uc om det finns ett lämpligt skäl och detta är inte ett sådant. Skriv till utredningen på uc så löser de det. Svea inkasso tog en bisnode på mig förut och jag klagade till utredningen och de tog bort förfrågan de det inte heller är lämpligt att inkassobolag tar förfrågningar hursomhelst
 

Trixarn

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
16 Maj 2019
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
33
Poäng
137
De får endast ta uc om det finns ett lämpligt skäl och detta är inte ett sådant. Skriv till utredningen på uc så löser de det. Svea inkasso tog en bisnode på mig förut och jag klagade till utredningen och de tog bort förfrågan de det inte heller är lämpligt att inkassobolag tar förfrågningar hursomhelst


Tack för svaret. Upptäckte dessutom att dessa två fakturor är betalda utav mig i början på 2019 och har till och med en chattkonversation med Klarna från 2019 som bekräftar det och att jag kan bortse från påminnelser.
Har mejlat dem allt underlag nu.

Detta bör väl vara nog för att det inte ska vara något snack om att ta bort denna förfrågan eller hur?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Tack för svaret. Upptäckte dessutom att dessa två fakturor är betalda utav mig i början på 2019 och har till och med en chattkonversation med Klarna från 2019 som bekräftar det och att jag kan bortse från påminnelser.
Har mejlat dem allt underlag nu.

Detta bör väl vara nog för att det inte ska vara något snack om att ta bort denna förfrågan eller hur?

Var dom betalda hade dom inget skäl, hade du obetalda fakturor är det inte så konstigt, man vill väl ha in info för att veta hur det ska drivas vidare.
 

Trixarn

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
16 Maj 2019
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
33
Poäng
137
Dom var betalda men i deras system har det uppenbarligen missats. Men det ska väl inte vara skäl till att min UC ska råka illa ut? Om felet ligger hos dem, då ska de väl ta tillbaka förfrågan?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp