• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Elpriserna och mycket annat går upp - inflation

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427

Dom här jävla elpriserna är ju sinnesjuka? Jag bor i område e3 förra året kosta en diskmaskin 0.50kr sätta på. Nu vissa timmar 6.50kr per diskmaskin. Det här är
Ju inte normalt. Vilket jävla land vi lever i rent ut sagt... bensin el tar ju kol på folks ekonomi......... och allt blir dyrare. Tacka sossarna grisar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
För mig har elräkningen gått upp med 100-150 kr sen förra året. Var värre för en släkting som bor i stort hus och fick 5 000 i påslag.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Problemet är när allting går upp i en mycket högre takt en lönen. Elen blir dyrare. Försäkringen. Hyrorna. Bensinen. Tobaken. Kollektivtrafik. Allting.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Har läst en del delårsrapporter senaste tiden och nästan alla säger samma sak. "Vi höjer priserna, de tar lite tid, det mesta kommer tidigt 2022".

Kärnkraftverket lär de inte starta upp heller, så elpriserna lär även de gå upp.
 
Senast ändrad:

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Som idag lägsta i mitt område es3 66öre högsta 290öre. Men vissa dagar är det liksom 500-600kw/h och tänker är man en familj och kör 3 tvätt maskiner t.e.x och en diskmaskin under dom tiderna. Så blir det ju för fan 20-24 kr bara det? Om man har en hyfsat tvätt/diskmaskin då drar det ungefär 1kw/h. Kan bli många hundra lappar extra i månaden. Så det lönar ju sig gå in kolla varje dag.

jag lägger hellre några hundra på min sons sparkonto eller på mina lån än att lägga på jävla el... haha
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
Väderomslag, högre importpriser och brist är väll några av de förklaringar jag har läst mig till, men detta är bara tillfälligt, men man känner med de som bor i stora hus som ska värmas upp, blir nog ingen rolig julklapp från elbolaget direkt....
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp