• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

En bisnode ansökan vid anställning

Bosse Bagaren

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
29 Oktober 2015
Meddelanden
96
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Hej, är i en rekryteringsprocess, har gått bra och de sa att de måste göra en bakgrundskontroll, ser nu att ett bolag som heter Verifiera AB tagit en bisnode på mig, va fan liksom ? Trodde de bara skulle kolla brottsregistret ? Hur påverkar en sådan förfrågan bisnode ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Hej, är i en rekryteringsprocess, har gått bra och de sa att de måste göra en bakgrundskontroll, ser nu att ett bolag som heter Verifiera AB tagit en bisnode på mig, va fan liksom ? Trodde de bara skulle kolla brottsregistret ? Hur påverkar en sådan förfrågan bisnode ?
Får man bara fråga vad det är för jobb ? Låter konstigt enligt mig varför ska dom ha såna uppgifter...
 

Bosse Bagaren

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
29 Oktober 2015
Meddelanden
96
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
det är ett jobb som affärsutvecklare, jag antar att de inte vill ha någon som har ett skuld berg på KF att utveckla deras affärer, och det har jag inte heller var bar inte förbered på att de skulle ta ett bisnode, tänkte bara de skulle ta utdrag från belastningsregistret ..Verifiera AB är ju gammla lexbase, så jag gissar på att den inte påverkar betyget något, banker borde ju veta varför en sådan upplysning tas..
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
det är ett jobb som affärsutvecklare, jag antar att de inte vill ha någon som har ett skuld berg på KF att utveckla deras affärer, och det har jag inte heller var bar inte förbered på att de skulle ta ett bisnode, tänkte bara de skulle ta utdrag från belastningsregistret ..Verifiera AB är ju gammla lexbase, så jag gissar på att den inte påverkar betyget något, banker borde ju veta varför en sådan upplysning tas..
Ja konstigt dom inte säger det innan.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Kreditupplysning är ganska vanligt sedan ett antal år.
Det görs ingen när man ska börja på kfm dock
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp