• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

En Historia...Omprövning av skuldsaneringen när vi flyttade isär

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Härligt...för imorgonkväll ska ja bara chilla, så de passar ju alldeles lysande med en skål i retur då.... :D
Skulden kommer ingå i vilket fall som helst... :)
Då postar jag den idag...! :)

Njut av kvällen, å solen! Vi drar på bio ikväll jag och sambon! Men på måndag är det nya tag :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Jaha, då ringde min Handläggare igen och berättade att min mor som jag skrivit som Ombud inte kunde få vara Ombud eftersom hon är jävig då hon har en skuld att driva in...

Sen så meddelade han att han Inlett en Skuldsanering, :) så vi tar och skålar då @Kimsan72 även om vägen till ett Beslut är lång så kan vi njuta lite över helgen båda två ;)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jaha, då ringde min Handläggare igen och berättade att min mor som jag skrivit som Ombud inte kunde få vara Ombud eftersom hon är jävig då hon har en skuld att driva in...

Sen så meddelade han att han Inlett en Skuldsanering, :) så vi tar och skålar då @Kimsan72 även om vägen till ett Beslut är lång så kan vi njuta lite över helgen båda två ;)
Förklara det här med ombud, vad innebär det ?
Grattis. -:)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Jaha, då ringde min Handläggare igen och berättade att min mor som jag skrivit som Ombud inte kunde få vara Ombud eftersom hon är jävig då hon har en skuld att driva in...

Sen så meddelade han att han Inlett en Skuldsanering, :) så vi tar och skålar då @Kimsan72 även om vägen till ett Beslut är lång så kan vi njuta lite över helgen båda två ;)

You bet sweetie :)
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Förklara det här med ombud, vad innebär det ?
Grattis. -:)
Hade ang i ansökan att hon kan företräda mig i skuldsaneringen då jag inte var säker på att jag skulle klara ava det själv .... men nu går det bra ändå, så det spelar mindre roll :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Hade ang i ansökan att hon kan företräda mig i skuldsaneringen då jag inte var säker på att jag skulle klara ava det själv .... men nu går det bra ändå, så det spelar mindre roll :)
Menar du att sköta handläggningen och inbetalningar osv ?
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Nu ringde min handläggare igen - 3:e samtalet. Det har dragit ut ett par dagar då han har varit sjuk, men har nu fått inledande över telefon. Brev kommer hem med posten i nästa vecka. Det kommer vara en BUMBY RIDE framåt och det finns inget som säkrar ett beslut, men jag vilar mig endå mot iallafall ett par månader utan löneutmätning då jag istället SJÄLV får betala in preliminär summa till KF... Bara det känns som en gåva... :)
Det första hindret på denna resa är iallafall röjt... Det tål att ödmjukt och försiktigt firas med goa vänner och några glas vin på stan ikväll.. :)
Stort GRATTIS!!!! Ha en fin kväll på stan! Kram Lize
P.S Jag skålar också ikväll för din skull
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Menar du att sköta handläggningen och inbetalningar osv ?
asså, när jag lämnade in den så gjorde jag det själv och tänkte att jag kan behöva lite hjälp (innan jag kontaktade budget/skuldrådgivare) så jag skrev dit mamma bara för att, sen vad det praktiskt skulle inneburit de vet jag faktiskt inte och brydde inte om mig att fråga i nuläget heller... men hon hade behövt en fullmakt osv isf, så det är väl mest hjälp kanske... vet inte :)
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Nu ringde min handläggare igen - 3:e samtalet. Det har dragit ut ett par dagar då han har varit sjuk, men har nu fått inledande över telefon. Brev kommer hem med posten i nästa vecka. Det kommer vara en BUMBY RIDE framåt och det finns inget som säkrar ett beslut, men jag vilar mig endå mot iallafall ett par månader utan löneutmätning då jag istället SJÄLV får betala in preliminär summa till KF... Bara det känns som en gåva... :)
Det första hindret på denna resa är iallafall röjt... Det tål att ödmjukt och försiktigt firas med goa vänner och några glas vin på stan ikväll.. :)

Yay! Grattis till inledandet! Nu ska du se att resten går vägen det med! :)
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
Med ombud menas att den personen har fullmakt att tex godkänna ett eventuellt förslag på skuldsanering samt företräda dig i tingsrätten med överklagan och dylikt. Eftersom hon inte kunde vara ditt ombud och du själv inte ville ha någon annan så får du själv godkänna förslaget och överklaga osv om det skulle behövas :)
Grattis Bobbis till ditt inledande och till att du nu är skild och till dig med kimsan, måste kännas fantastiskt skönt att ha första delen avklarad. Grymma ni är! Njut i helgen, ät och drick gott, det är ni värda! ❤️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp