• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Era ekonomiska mål för 2021?

Lyn

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Juli 2020
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Alva88

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
18 November 2019
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
88
Poäng
237
Amortera bort allt som är skit enligt snöbollseffekten. Mot slutet av året förhoppningsvis samla de två kvarstående blancolånen till ett med lägre snittränta. Spara 2500 kr per månad på börsen och 3000 kr på sparkonto (detta går före extraamorteringen så måste jag välja blir det denna). Shoppa mycket mindre (en förutsättning för de två andra), jobba hårt i mitt nya bolag så jag förhoppningsvis kan ta en liten utdelning i sep/okt för att göra en större inbetalning. Så ganska intensiva mål som kräver en del
 

Ljusare_Tider

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
22 Oktober 2018
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Mitt mål är kanske något i överkant men planen är att amortera av större delen av mina krediter,inkasso + så mycket som möjligt av ett äckligt Norwegian lån.

Kommer att jämka från februari vilket kommer innebära ca 35 in i månaden.
Sen har jag även ordnat ett extra kneg som kommer att ge runt 15 in varje månad.
Sambon har gått med på att stå för övriga kostnader så jag kommer att kunna lägga allt jag får in ~ 50k/månad på att amortera av hårt.

Dock då jag endast jämkar på min huvudinkomst så kommer det att innebära en rejäl skattesmäll 2022 men då det först är i november som den behöver betalas så känns det som att det kommer vara värt det då jag kommer att spara en hel del på onödiga räntor.

Har i dagsläget ca 24k i låneutgifter per månad(ränta+amotering)
Många av dom är krediter på ca 20k.
Så till en början så kommer jag att kunna amortera ca 26k extra varje månad.
Efter ca 6 månader så kommer jag att ha ytterligare ca 8k att lägga på extra amotering och därmed så är snöbollsmetoden i rullning.

Så jag ser ljust på 2021 även om det kommer innebära ett år utan någon större guldkant. Men när man ser målet framför sig så känns det verkligen som att det kommer att vara värt det.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
För 2021, spara spara spara för kunna köpa min första lägenhet nästa år (känns jag är lite efter med sån som en 34 åring).
Annars väntar jag bara mina unga synder ska försvinna (betalningsanmärkningar) där sista försvinner i mars 2022.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp