Fakturan kommer på mejlen runt den 16:e varje månad det har hänt att den kommit senare men då har de flyttat fram förfallodagen.Jag har bara positiva erfarenheter hade deras Pluslån som det hette tidigare, som gick till inkasso och jag trodde att då var det kört att låna igen men när det var återbetalt blev jag erbjuden 12.000 på deras Ferratum Credit. Efter 6 månader blir man erbjuden höjning av krediten om man sköter sina betalningar. Jag har aldrig utnyttjat min kredit till max under det år jag haft den utan bara använt den om jag haft en större utgift som jag ville dela upp. Tänk på att det är förfallodag den 28:e varje månad och det tar 2-3 arbetsdagar innan återbetalningen är registrerad. De tar heller inte någon ny kreditupplysning när de höjer krediten och krediten syns inte på UC.
Nej du ska betala minst 1/10 av skulden om du utnyttjat hela krediten så blir det väl 1100 första månaden, som sen sjunker månad för månad efter avdrag för räntan. Du kan sedan utnyttja krediten igen med det belopp du återbetalt. Jag får bara faktura på mejlen ej i brevlådan.