Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Lumify - Ny 2019, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Erfarenheter av Credway

Diskussion i 'Smslån' startad av Omdömen, 8 november 2019.

Vilket betyg skulle du ge Credway (5 bäst)

1. 5

2 röst(er)
    14,3%
  2. 4

2 röst(er)
    14,3%
  3. 3

1 röst(er)
    7,1%
  4. 2

2 röst(er)
    14,3%
  5. 1

7 röst(er)
    50,0%
  1. Omdömen

Omdömen Söker omdömen för kreditgivare - Trofépoäng: 1 Moderator

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Vad har du för erfarenheter av Credway?
    Du kan även ge betyg eller visa resultatet ovanför av andras röster.

Hur mycket lånade du och till vilken ränta? Något som inte fungerade så bra? "Allt har fungerat utmärkt" fungerar också som kommentar.

2. Bramserud

Bramserud V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 577

Mottagna gillanden:
    519
    Trofépoäng:
    577
    Jag skaffade en kredit på 10 000 när jag hade dålig ekonomi och massor av betalningsanmärkningar. Väldigt hög ränta, men vad gör man. Det största problemet var när jag sade upp krediten och försökte få bort den från UC. Detta krävde mycket tjat och tog flera månader.

Inget bra betyg från min sida.

3. Mollymunter

Mollymunter V.I.P - Trofépoäng: 387

Mottagna gillanden:
    213
    Trofépoäng:
    387
    Har en nollad kredit där på 20.000. Lätt att få, har fått erbjudande om att höja men är ointresserad av det. Syns på UC sedan i maj 2018, så enligt mig totalt värdelös kredit. Ska jobba på att säga upp den men det blir nog i vår när ljuset återvänder och jag återfår min energi, då det verkar behövas mängder av kontakt för att bli av med eländet......

Nicke gillar detta.
  4. IHope

IHope V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 527

Mottagna gillanden:
    367
    Trofépoäng:
    527
    Lite utnyttjad kredit. Lätt att få.
    Syns på UC numera så det är ett stort minus.

5. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 5 177 Årets medlem

Mottagna gillanden:
    7 880
    Trofépoäng:
    5 177
    Oavsett vad och hur mycket bra dom gör så är allt förtroende förbrukat när man utan att informera väljer att registrera sina lån/krediter hos UC vilket för vissa, mig inkluderat fick förödande konsekvenser. Dom gör mycket rätt men tyvärr spelar det ingen roll, dom är min mest hatade aktör.

Gaston, Nicke, TourettesGuy och 3 andra gillar detta.
  6. 2pac

2pac V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 577

Mottagna gillanden:
    528
    Trofépoäng:
    577
    Ja alltså jag har väl haft en bra erfarenhet med dom från början, smidiga, trevligt chatt etc. Men sen spärrade jag mig i Maj hos dom när de började redovisa på UC och slutbetalade alla mina lån. De sa att Credway kunde man inte häva sin spärr på 3 år. Ansökte sedan hos Credigo och Easycredit i Augusti och det gick bra. Credway sa de att de ska gå o söka, de tog bort spärren som de först hade satt trots dessa 3 år. Men då visade de sig att de har varit något systemfel, så systemet tror att jag har varit försenad med en faktura och därför är jag spärrad i 1 års tid. När jag fick min slutfaktura avrundar DOM ned örena så jag betalade in rätt belopp och de erkänner det men säger att det blivit en miss i systemet. De har "försökt" åtgärda detta sen slutet på September, över 1,5 månader nu men inget resultat. Känns lite som de skiter i det.

Lånforum.se gillar detta.
  7. Fina

Fina V.I.P - Trofépoäng: 467

Mottagna gillanden:
    337
    Trofépoäng:
    467
    Har tyvärr inte mycket gott att säga om dessa, att de rapporterar in krediten till UC är det absolut sämsta. Hade man vetat det från början hade jag aldrig tagit en kredit där. Dålig kundservice, enligt min erfarenhet.

8. Mummht1

Mummht1 Aktiv medlem - Trofépoäng: 91

Mottagna gillanden:
    25
    Trofépoäng:
    91
    Fungerar bra och utan uttagsavgift som systerbolagen Credigo och EasyCredit har.
    Något högre ränta däremot. Samt rapporterar till UC vilket är riktigt dåligt.
    Men annars nöjd med dem som snabblån

TourettesGuy gillar detta.
  9. Markus

Markus V.I.P - Trofépoäng: 337

Mottagna gillanden:
    164
    Trofépoäng:
    337
    Tydligen finns spärren på 3 år kvar hos Credway. Jag avslutade lånet för någon vecka sen. Tänkte jag skulle ansöka igen men fick ej med hänvisning till spärr på 3 år. :/

10. TourettesGuy

TourettesGuy V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 457

Mottagna gillanden:
    274
    Trofépoäng:
    457
    Bland dom bästa skulle jag vilja säga fram tills dom börja rapportera till UC. Nu spärrat mig. Men lätt å avsluta krediten så e man i nöd å behöver 30000 en kort tid så e d bra. Tas ju bara Creditsafe.

IHope och Terry_ gillar detta.

Dela sidan