• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Erfarenheter av lånelöfte/bolån Swedbank

Powergröt

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Hej är det någon som tagit lånelöfte eller bolån via Swedbank nyligen ? Tänkte vad dem kollar på osv , om dem kollar överföringar osv eller vad jag gör med mina pengar ? Tänker om man får leva hur man vill så länge man inte har lån och betalningsanmärkning , man har ju en lön , och den gör man vad man vill för ? Eller?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Nu var det väl ca 2 år sedan vi tog lånelöfte och lån från Swedbank men då tittade de bara på inkomster och skulder. Vad jag använde pengar till frågade de aldrig efter eller. Jag hade konto i annan bank så det gick ju inte att kolla upp men inget som efterfrågades. När vi sedan utökade lånet så var det igen bara inkomster och skulder som låg till grund för bedömningen, sedan om de var inne och kollade på mina konton utan att meddela mig kan jag inte svara på.
 

Powergröt

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Nu var det väl ca 2 år sedan vi tog lånelöfte och lån från Swedbank men då tittade de bara på inkomster och skulder. Vad jag använde pengar till frågade de aldrig efter eller. Jag hade konto i annan bank så det gick ju inte att kolla upp men inget som efterfrågades. När vi sedan utökade lånet så var det igen bara inkomster och skulder som låg till grund för bedömningen, sedan om de var inne och kollade på mina konton utan att meddela mig kan jag inte svara på.
Ah okej tack , för jag tänker att har man en kontantinsats osv tex och inga anmärkningar , så får man leva och köpa och göra av med pengar på vad man vill och vad man har råd med , sålänge det inte är olagligt då , men vill jag äta mat , spela , åka utomlands , köpa kläder, spela paddel eller vad som för 5-10 k nån månad så ‍♂️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp